به گزارش ایرنا «مریم باقری» روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی افزود: 379 واقعه ازدواج درپنج ماه پارسال در خمین ثبت شده بود که این شاخص امسال 408 مورد بوده است.
وی شمار وقایع طلاق ثبت شده خمین در سال جاری را 90 مورد عنوان کرد.
رئیس ثبت احوال خمین اظهار داشت: وقایع طلاق شهرهای اطراف تا پارسال در خمین ثبت می شد که آمار را غیر شفاف کرده بود که امسال این رویه اصلاح شده و آمار طلاق خمین از ثبتی های توابع تفکیک می شود.
باقری با اشاره به کاهش 13درصدی تولد در خمین گفت: 696 واقعه تولد در سال گذشته در خمین ثبت شد که در پنج ماه نخست امسال این آمار 603 مورد بوده است.
فرماندار خمین نیز در این نشست کارگروه گفت: مسائل و شاخص های اجتماعی باید توسط کارشناسان متخصص این حوزه بررسی شود و با اقدامات بهنگام در خصوص آن ها تصمیم سازی شود.
«احمد طهرانی» با اشاره به هفته پیشگیری از خودکشی افزود: آمار خودکشی در شهرستان به دلیل بافت مذهبی بسیار کم است.
وی ادامه داد: تقویت اعتقادات و باورهای مذهبی اعضای جامعه می تواند از اقدام به خودکشی جلوگیری کند و باید از این ظرفیت استفاده کرد.
فرماندار خمین خاطرنشان کرد: توانمندسازی مربیان مدارس به منظور آموزش های پیشگیرانه از آسیب های اجتماعی و سبک زندگی سالم از موضوعاتی است که باید روی آن بیشتر سرمایه گذاری کرد.
طهرانی ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی مهارت های زندگی باعث کاهش نرخ طلاق است و نتایج این آموزش ها در بلند مدت و در سال های بعدی ازدواج نمود پیدا می کند.
مسئول اورژانس اجتماعی خمین نیز با اشاره به نامگذاری19شهریور به عنوان روز پیشگیری از خودکشی گفت: بهنگام سازی آمار دستگاهای مرتبط در خصوص موضوعات اجتماعی به ویژه خودکشی ضروری است.
«سمیه ناصری زاده »افزود: ارزیابی شویده های خودکشی و تقویت مبادی پیشگیری از آن از موضوعاتی است که باید بیشتر مدنظر باشد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است که در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.