به گزارش ایرنا سید « علی آقازاده » روز چهارشنبه در کارگروه ایجاد رونق در واحدهای کوچک و متوسط استان مرکزی در اراک، افزود: رقم تخصیصی تسهیلات رونق تولید این استان با توجه به جایگاه اقتصادی و کشاورزی استان محدود است و پاسخگوی تمامی نیازهای متقاضیان نیست.
وی بیان کرد: 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال گذشته به استان اختصاص یافت که این سهم با توجه به جایگاه ویژه ای که استان در عرصه صنعت و کشاورزی کشور چاره ساز نیست.
استاندار مرکزی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت منابع بانکی می طلبد که سهم جذب تسهیلات رونق تولید استان تا پایان افزایش یابد.
آقازاده افزود: جذب تسهیلات رونق تولید و تزریق ایند منابع مالی به اقتصاد استان باید توسط بخش های صنعت، معدن و تجارت، گردشگری و جهاد کشاورزی پی گرفته شود.
وی یادآور شد: بانک ها در اسرع وقت نسبت به جذب تسهیلات اقدام کنند و بانک های خصوصی نیز باید با جدیت پای کار بیایند.
استاندار مرکزی گفت: تعهد اشتغالزایی دولت در سال جاری یک میلیون و 50 هزار نفر فرصت شغلی پایدار است که با توجه به شرایط اقتصادی موجود، احتمال ریزش نیرو در برخی واحدهای تولیدی وجود دارد.
آقازاده افزود: وظیفه ذاتی بانک ها است که با تعامل و همکاری بیشتر بکوشند کشور از شرایط سخت عبور کنند زیرا بانک ها جلودار کاروان همکاری اقتصادی، کارآفرینی و اشتغال هستند.
وی اظهار اشت: عملکرد بانک های استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید به صورت ماهانه در نشستی بررسی شود و عملکرد مطلوب و ضعیف آن ها در بوته نقد قرار می گیرد.
استاندار مرکزی گفت: بانک های استان در سال جاری همکاری مطلوبی با واحدهای تولیدی داشته اند و این روند با همکاری بیشتر ادامه یابد.
2 هزار و 800 واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.