دکتر« محمد جمالیان» روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: روزهای گذشته حدود 20 بیمار مشکوک به مصرف الکل صنعتی به این مرکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد 11 نفر با تشخیص آزمایشگاه، مصرف الکل صنعتی در آنان تایید شد.
وی اظهار داشت: از این تعداد مراجعه کننده 2 نفر به تاری شدید دید مبتلا شدند که اگر به موقع درمان نشوند، بینایی خود را از دست خواهند داد.
رئیس مرکز درمانی و آموزشی ولی عصر(عج) اراک گفت: 2 نفر دیگر از مصرف کنندگان الکل صنعتی نیز با مشکل تاری دید متوسط روبرو شده اند.
دکترجمالیان افزود: از 15 مسموم ناشی از مصرف الکل صنعتی 13 نفر آنان در بیمارستان ولی عصر اراک بستری هستند.
وی اظهار داشت: 16 نفر از مجموع این بیماران در سنین 25 تا 35 سال و هرکدام به شکل مجزا به بیمارستان مراجعه داشته اند و احتمال مصرف الکل در یک مهمانی مشترک ضعیف است.
رئیس مرکز درمانی و آموزشی ولی عصر(عج) اراک گفت: چهار نفر از بیماران مدعی شدند که الکل را به شکل محصول مهر و موم شده تهیه و مصرف کرده اند.
دکترجمالیان افزود: تاری دید، کاهش سطح هوشیاری و دل درد از علایم مصرف الکل صنعتی است و افراد باید برای مصون ماندن از عواقب خطرناک به مراکز درمانی مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: مرکز درمانی فقط مسئول درمان بیماران مراجعه کننده است و پرونده قضایی برای آنان تهیه نمی کند و این مهم توسط دستگاه های قضایی پیگیری می شود.
در استان مرکزی 10 بیمارستان فعال با یک هزار و 945 تخت مصوب و یکهزار و 750 تخت فعال و 85 بخش درمانی وجود دارد.
16 واحد بیمارستانی استان مرکزی مربوط به حوزه دولتی ، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و 2 بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.
در حال حاضر 698 پزشک عمومی، 485 پزشک متخصص و فوق تخصص و یکهزار و 726 کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.
133 آزمایشگاه مستقل و غیرمستقل 54 مرکز اورژانس بیمارستانی، 54 مرکز مستقل و غیرمستقل پرتو نگاری، 146 داروخانه و 103 واحد توانبخشی در استان مرکزی فعالیت دارد.
6991/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.