سرهنگ پاسدار«محمدرضا عسگری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سه میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی امسال توسط سپاه ناحیه اراک به متقاضیان پرداخت شد که در این فرآیند شمار قابل توجهی کارگاه خانگی فعال و زمینه اشتغال مستقیم 60 نفر فراهم شد.
وی،نرخ بهره تسهیلات اقتصاد مقاومتی سپاه ناحیه اراک را 10 درصد عنوان کرد و گفت: پرداخت این تسهیلات متناسب با طرح اشتغالزایی متقاضی از 50 تا 150 میلیون ریال متغیر است.
فرمانده سپاه ناحیه اراک اظهار داشت: تسهیلات اشتغالزایی سپاه ناحیه اراک در بخش های پرورش دام های سبک و سنگین، تولید قارچ، پرورش مرغ بومی، بلدرچین، کشت و برداشت و بسته بندی زعفران، تولید عسل، گیاهان دارویی، محصولات گلخانه ای و صنایع تبدیلی کوچک پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی سپاه ناحیه اراک ادامه دارد و متقاضیان می توانند با مراجعه به بسیج سازندگی شهرستان اراک طرح های اشتغالزایی خود را ارائه کنند و در صورت تامین اعتبارات، تسهیلات متقاضیان پرداخت می شود.
سرهنگ پاسدار عسگری افزود: 532 نفر در قالب 35 گروه جهادی هفت روزه امسال به مناطق محروم شهری روستایی شهرستان اراک اعزام شدند که کمک به جمع آوری محصولات کشاورزی و پاکسازی محیط زیست، برپایی خیمه های سلامت در مساجد و ارائه ویزیت و داروی رایگان از مهمترین اقدامات این اردوهای جهادی است.
وی بیان کرد: 850 نفر نیز در اردوهای یک روزه سپاه ناحیه اراک شرکت کردند که 120 نفر آنان در اردوهای برادران بود و رنگ آمیزی بیش از 10 هزار مترمربع فضای مدارس نقاط محروم بخشی از فعالیت های این گروه ها است.
فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: 750 نفر از شرکت کنندگان اردوهای جهادی یک روزه سپاه ناحیه اراک نیز بانوان بودند که ارائه مشاوره های اجتماعی، ازدواج، همسرداری، دوخت لباس، طب سنتی و برپایی خیمه های سلامت بخشی از فعالیت های این گروه ها بود.
وی افزود: 40 نفر از بانوان بسیجی اراکی نیز در اردوهای 10 روزه خواهران به دوخت لباس فرم مدارس دانش آموزان نیازمند پرداختند که در این مدت 183 دست لباس فرم مدارس از طرف این خواهران بسیجی دوخته و به افراد تحویل شد.
سرهنگ پاسدار عسگری گفت: در رزمایش محمدرسول الله (ص) نیز 65 گروه جهادی پنج تا 15 روزه تشکیل و از نهم شهریور ماه جاری با هدف مرمت و بازسازی منازل محرومان، ساخت مسجد، پخش بسته های فرهنگی و لوازم التحریر به مناطق محروم شهرستان اعزام شدند و فعالیت این گروه ها تا 29 شهریورماه جاری ادامه دارد.
سپاه ناحیه اراک علاوه بربخش مرکزی شهرستان اراک، شهرهای داود آباد، کارچان و ساروق را نیز در بر می گیرد.
6013/3017/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.