«عبدالله محمودی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان غلات شامل پنج هزار تن جو و سه هزار و 200 تن گندم است که ازسطح زیر کشت یکهزار و 250 هکتار جو و 750 هکتار گندم برداشت شده است.
وی اظهار داشت: میانگین تولید گندم در این شهرستان 25 تا 30 درصد افزایش یافته و با وجودی که اراضی زیر کشت این محصول دچار سرمازدگی 40 درصدی شده بود اما حجم تولید امسال برابر با پارسال است.
وی ادامه داد: حدود یکهزار و 500 تن از محصول گندم برداشت شده به قیمت تضمینی فروخته شده و کیفیت گندم امسال مطلوب تر از سال های گذشته و بدون سن زدگی گزارش شده است.
مدیر جهاد کشاورزی محلات از تولید 205 تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان تولید از 110 هکتار اراضی زیر کشت برداشت شده است.
محمودی بیان کرد: میانگین تولید کلزا در این شهرستان و استان در هر هکتار یک تن و 850 کیلوگرم است که کشاورز نمونه این شهرستان توانست رکورد تولید این محصول را در استان از آن خود کرد.
وی توضیح داد:«عباس بهمنی» بهره بردار نمونه توانست از هر هکتار پنج تن محصول کلزا برداشت کند که بیشترین میزان تولید در سطح استان مرکزی بود.
مدیر جهاد کشاورزی محلات یادآور شد: استفاده از رقم اصلاح شده نپتون، کاشت و مبارزه با آفات به موقع و مدیریت در تغذیه و آبیاری را از دلایل افزایش تولید مزارع کلزای این بهره بردار است.
محمودی گفت: این کشاورز توانست از 10 هکتار مزارع کلزای خود 50 تن محصول برداشت کند.
محلات واقع در جنوب استان مرکزی است که 55 هزار نفر جمعیت دارد و مهمترین محصول زراعی آن ،گندم، جو، چغندرقند ، کلزا و ذرت علوفه ای است.
این شهرستان به قطب تولید گل و گیاه و سنگ نما در کشور شهرت دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.