« علی زندی فر » روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این عملیات به منظور بهبود ضریب ایمنی، کاهش حوادث و تلفات جاده ای در شهرستان های ساوه، شازند، خنداب، زرندیه، تفرش، آشتیان، محلات، خمین، دلیجان، اراک و فراهان انجام شده است.
وی ادامه داد: عوامل انسانی از جمله خواب آلودگی، سرعت غیر مجاز و خروج از جاده عامل 71 درصد تلفات و تصادفات جاده ای در کشور و استان به شمار می رود و عامل محیطی و وسیله نقلیه 29درصد این تصادفات را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: ایجاد فضایی مناسب در حاشیه جاده ها از جمله اقدامات این اداره کل در کاهش تلفات ناشی از خروج و واژگونی خودروهای عبوری از استان است.
زندی فر گفت:روشنایی 6 کیلومتر از جاده های استان مرکزی امسال در راستای کاهش تصادفات جاده ای در محور ساوه- تهران (قدیم)، تقاطع خان آباد محور ساوه- بوئین زهرا، پیچ پنجعلی محور اراک- توره، تقاطع شیرین آباد محورفرمهین- خنجین و پیچ حادثه خیز محمود آباد محور آشتیان - راهجرد تامین شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: اجرای عملیات خط کشی یکهزار و 500 کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی استان، نصب هشت هزار عدد علائم اخطاری، انتظامی و مسیر نما در طول راه های استان، تعمیر 800 متر مربع تابلو های اطلاعاتی، تعمیر و نگهداری پنج کیلومتر گاردریل، تعمیر و نگهداری 250 کیلومتر چراغ های چشمک زن و سامانه روشنایی و ایمن سازی 60 دماغه حادثه خیز در سطح جاده های استان از دیگر اقدام های این اداره کل در راستای افزایش ایمنی راه ها در سال جاری است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.