به گزارش خبرنگار ایرنا ، عزیز یزدان پناه روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از چاه آب شرب روستای ملک کلا، افزود که به همین دلیل قائمشهر دومین شهر مازندران در هدر رفت آب به شمار می رود.
وی با بیان اینکه مطالعات برای تعویض خطوط لوله غیراستاندارد در حال انجام است، گفت که تا سه ماه آینده با اتمام طرح مطالعاتی، تعویض بخشی از این شبکه آغاز می شود.
معاون شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با اعلام اینکه طی 2 سال گذشته در این شهرستان حدود 15 کیلومتر اصلاح شبکه انجام شد، گفت: برای این میزان اصلاح شبکه یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است .
یزدان پناه هزینه مورد نیاز برای اصلاح کل شبکه فرسوده و غیراستاندارد را حدود 80 میلیارد تومان هزینه اعلام کرد.
مصرف متوسط آب در قائمشهر 14.8 متر مکعب در دقیقه است و در این شهرستان بیش از 6 هزار حلقه چاه مجاز وجود دارد.
آمار مشترکان آب در قائمشهر حدود 96 هزار اعم از واحدهای تجاری و مسکونی است.
معاون آبفای شهری مازندران با بیان اینکه در استان با وجود منابع آبی سطحی زیاد، مشکل ذخیره و تصفیه آب برای آشامیدن و مصرف صنعتی وجود دارد، علت آن را نبود سرمایه گذاری مناسب در سال های گذشته دانست.
وی گفت که در حال حاضر بیش از 88 درصد از آب مورد نیاز استان از منابع زیرزمینی تامین می شود.
یزدان پناه یکی از برنامه های شرکت آبفای شهری مازندران برای تامین آب شهروندان را به سرانجام رساندن تصفیه خانه پایین دست سد کسلیان معرفی کرد و گفت که با افتتاح این تصفیه خانه ، پایین دست شهرستان های قائمشهر ، سیمرغ و جویبار از نعمت آب شرب بهره مند می شوند .
در این مراسم طرح تامین آب روستای ملک کلا به همراه خط انتقال، چاه و مخازن ذخیره بهره برداری شد. برای اجرای این طرح بیش از یک میلیارد و 120 میلیون تومان هزینه شد.
در این طرح با حفر یک حلقه چاه و آبدهی 50 لیتر در ثانیه 3 هزار و 500 خانوار از نعمت آب شرب بهره مند شده اند.
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.