به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیماک یک زیرساخت نرم‌افزاری دانش‌بنیان، یکپارچه و جامع برای مدیریت بهینه امور املاک و نیز آسان سازی و شتاب بخشی کارهای مقدماتی سرمایه‌گذاری و شکل‌گیری فعالیت‌های اقتصادی است و یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.
با فعال شدن سامانه سیماک صدور تمامی مجوزهای ساخت و ساز املاک در کشور اعم از داخل یا خارج شهرها و یا روستاها از سوی شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و یا دخالت کمیسیون‌های قانونی مانند کمیسیون ماده 100، ماده 99 و ماده 5 و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام‌مهندسی ساختمان به صورت الکترونیکی، با شفافیت کامل و رعایت ضوابط اساسی و محاسبات صحیح و غیرقابل دخل و تصرف عوارض مربوطه انجام می‌شود.
سیماک همچنین بستر یکپارچه برای استعلامات میان ‌دستگاهی در بخش اماکن و املاک برای آسان سازی و شتاب بخشی به اجرای طرح‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی، خدماتی از جمله حوزه‌های گردشگری، مدیریت مشاغل و صنوف است که در حال حاضر 28 دستگاه اجرایی در آن دخیل هستند.
طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک ( سیماک ) شهرداری قائمشهر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، مدیر کل پست استان و جمعی از مسئولان شهرستان به بهره برداری رسید و نخستین پرونده با استفاده از این سامانه صادر شد.
مدیر کل پست مازندران در این مراسم گفت: بر اساس مصوبه اقتصاد مقاومتی 2 پروژه را در سطح استان آغاز کرده ایم که طرح سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک یکی از آنهاست.
اسماعیل بوداغی افزود: از شهریور ماه سال پیش طرح سیماک را در دهیاری ها به صورت فازبندی آغاز کردیم که فاز اول مربوط به دهیاری مرکز استان بود و در فاز دوم هفت شهرستان دیگر شامل بابل ، قائمشهر، سیمرغ، جویبار، میاندورود، سوادکوه و سوادکوه شمالی اضافه شدند.
وی توضیح داد: فروردین ماه امسال در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی طرح سیماک را به صورت پایلوت در شهرداری قائمشهر آغاز کردیم که امروز به مرحله فراگیر و نهایی رسیده است.
بوداغی گفت: در مرحله پایلوت حدود چهار هزار پرونده در سامانه سیماک تشکیل شد و امروز با بهره برداری رسمی، اولین پرونده صادر شده است .
معاون سیاسی استاندار مازندران هم در این مراسم گفت: سامانه سیماک تاثیر زیادی در شفاف سازی و مبارزه با رانت و تسهیل درکار مردم دارد.
احمد حسین زادگان افزود: سیماک راهی برای شفاف سازی و پاسخگویی درست به شهروندان است ضمن این که باعث می شود تا ارتباط ارباب رجوع با بدنه دولت کاهش پیدا کند تا به سلامت مالی هم برسیم .
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.