حجت الاسلام ناصر شکریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا زمان برگزاری دعای عرفه را عصر سه شنبه سی ام مرداد ماه اعلام کرد.
وی با اعلام این که پارسال دعای عرفه در 350 نقطه استان برگزار شده بود، گفت که امسال 60 نقطه اضافه شده و این مراسم معنوی در تمامی شهرهای استان برگزار خواهد شد.
شکریان توضیح داد: در شهرستان بابل 88 مکان برای دعای عرفه در نظر گرفته شده که مهم ترین آنها مسجد محدثین، امامزاده قاسم(ع)، مسجد جامع ، مرقد سعید العلما و امامزاده علی بابلکنار است.
وی افزود: در آمل هم 48 مکان برای برگزاری دعای عرفه اختصاص دارد که از جمله آنها امامزاده ابراهیم(ع)، بقعه ناصرالحق و مسجد جامع شهر آمل است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به حضور انبوه گردشگران در شهرستان بابلسر به عنوان قطب گردشگری استان ، اظهار داشت: در بابلسر هم 38 مکان برای دعای عرفه در نظر گرفته شده است.
وی اماکن در نظر گرفته شده در شهرستان ساری را 33 نقطه ، قائمشهر 26 ، نوشهر و چالوس 34 ، محمود آباد 22 و کلاردشت پنج نقطه اعلام کرد.
دعای عرفه از دعاهای منسوب به امام حسین (ع) است که آن حضرت به همراه یارانش در روز نهم ذی الحجه که روز عرفه نام دارد در صحرای عرفات قرائت کرد.
دعای عرفه بعد از نماز ظهر روز عرفه تا غروب همان روز خوانده می شود و در بردارنده مضامینی چون شناخت خداوند و بیان صفات الهی و تجدید عهد و پیمان با پروردگار و شناخت پیامبران و تحکیم ارتباط با آنها و توجه به آخرت و اظهار عقیده قلبی ، سیر اندیشه در آفاق جهان و یاد آوری نعمت‌های بیکران الهی بر انسان و حمد و سپاس خداوند بر آن ها ، تضرع به درگاه خداوند و اقرار به گناهان و توبه و انابه و درخواست عفو و روی آوردن به صفات پسندیده و اعمال خیر و درخواست حوایج است.
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.