به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسلامی جمعه شب در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره مرغوبترین انجیر ایران در گلوگاه افزود: تلاش برای ارائه ایده های خلاقانه و مبتکرانه با استفاده از علم و دانش جوانان این منطقه و ارائه تسهیلات از سوی دولت می تواند در توسعه کارآفرینی اثرگذار باشد.
وی با بیان اینکه احداث کارگاههای صنایع تبدیلی و فرآوری در شرق مازندران از جمله نیازهای مهم منطقه است، گفت: سرمایه گذاران بومی می توانند با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت در این بخش سرمایه گذاری کنند و از این سرمایه گذاران حمایت می شود.
استاندار مازندران بر اهمیت اشتغال با استفاده از توسعه کارآفرینی تاکید کرد و افزود: عرصه کارآفرینی همراه با نوآوری، خلاقیت و ارتقای شرایط کار و فعالیت از جمله عرصه های تلاش و کار برای جوانان و علاقه مندان به کار و تلاش است که دولت ظرفیت سازی مناسب به سمت کارآفرینی و ارائه تسهیلات انجام شده است.
اسلامی افزود: دستگاههای دولتی اکنون جای جذب ندارد و جوانان باید به سمت کسب و کار و کارآفرینی رفته و نگاه و انتظارشان را از ایجاد شغل دولتی به سمت اشتغال آفرینی سوق دهند که کارآفرینی اقدام بسیار پسندیده‌ای برای ارزش‌آفرینی در کشور است.
وی گفت: برگزاری جشنواره انجیر و برپایی مراسم شکرگزاری برای برداشت این محصول با برکت، نعمتی برای مردم گلوگاه است که باید در کنار تازه فروشی ، توسعه کارگاههای صنایع تبدیلی و فرآوری با ارزش افزوده مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم در این مراسم با بیان اینکه بحران آب و کم آبی که دامنگیر کشور شده در مازندران بویژه شرق استان مشهود است، گفت : برای توسعه کشت و اقتصاد مناسب باید کشاورزان به سمت کشت گیاهان و زراعت کم آب بر بروند.
عزیزالله شهیدی فر افزود: توسعه باغات انجیر که سازگاری مناسب با آب و هوا و خاک دارند و کم آب بر هستند؛ از جمله توصیه ما به کشاورزان و باغداران است.
وی ادامه داد: در کنار توسعه باغات انجیر، توسعه کشت گیاهان دارویی، گل گاو زبان، زعفران که می تواند منبع مهم و مناسبی برای درآمد مناسب باشد؛ باید جدی گرفته شود.
فرماندار گلوگاه در پنجمین جشنواره مرغوبترین انجیر ایران در گلوگاه با اعلام اینکه مهمترین ره آورد جشنواره انجیر، ایجاد صنایع تبدیلی در گلوگاه است؛ گفت: تلاش همه جانبه برای افزایش سودآوری انجیر در گلوگاه از جمله برنامه های مهم این جشنواره است که در قالب ایجاد صنایع تبدیلی انجام می شود.
محمدرضا تباکی افزود: تلاش داریم تا با راه اندازی چهار مرکز صنایع تبدیلی، سودآوری انجیر را برای طول سال در شهرستان گلوگاه داشته و تنها به دو ماه خلاصه نشود.
وی ادامه داد: توسعه باغات انجیر گلوگاه، فرآوری و سودآوری، ایجاد اشتغال پایدار، برندسازی انجیر، توسعه گردشگری و ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان از اهداف مهم ما در برگزاری این جشنواره بوده است.
پنجمین جشنواره مرغوبترین انجیر ایران در گلوگاه از 23 مرداد آغاز به کرد و مدت چهار روز میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان از استان و گردشگران بود.
شهرستان گلوگاه در تولید انجیر با دارا بودن 105 هکتار باغ و تولید 800 تن تولید رتبه اول تولید انجیر استان مازندران را به خود اختصاص داده است.
استان مازندران بعد از استان های کرمانشاه، لرستان، استان مرکزی، استان سمنان و لاهیجان با سطح زیر کشت 250 هکتاری رتبه ششم سطح زیر کشت و تولید انجیر کشور را دارد.
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.