ذوالفقار یزدان مهر عصرپنجشنبه در حاشیه نشست با مدیران دانشگاه دولتی فناوری های نوین شهرستان آمل درگفت وگوبا خبرنگار ایرنا گفت: این صندوق در مجموع 21 نوع وام دارد که به دانشجویان متناسب با نیاز وشرایطی که برای دریافت آن دارند، پرداخت می‌کند.
وی افزود، حدود 670 میلیارد تومان تسهیلات حمایتی برای ارتقاء خدمات رسانی به دانشجویان آماده پرداخت است که با هم‌افزایی و با حمایت دولت و افزایش درآمد اختصاصی صندوق ونیز بانک‌ها درتلاش هستیم تا این میزان تسهیلات تا 1300 میلیارد تومان افزایش ‌یابد.
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم،تحقیقات و فناوری به افزایش وام ودیعه مسکن دانشجویی اشاره کرد و گفت: در بخش وام ودیعه مسکن در تهران از 7 میلیون تومان به 14 میلیون تومان امسال افزایش یافته و در کلان شهرها از 6 میلیون به 12 میلیون تومان افزایش یافت.
یزدان مهر اضافه کرد که در سایر شهرها نیز وام مسکن از 4 میلیون و 500 هزار تومان به 9 میلیون تومان رسیده و آمادگی داریم پوشش مناسبی در این زمینه داشته باشیم.
وی افزود: وام عتبات دانشجویی نیز در گذشته 300 هزار تومان برای دانشجویان متاهل بوده که به یک میلیون و 500 هزار تومان برای دانشجویان متاهل و یک میلیون تومان برای دانشجویان مجرد افزایش یافت.
رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم،تحقیقات و فناوری همچنین با بیان اینکه پرداخت وام ضروری دکتری که یکی از وام های مهم این صندوق برای دانشجویان است، افزایش خوبی داشته است، گفت: به هر دانشجوی دکتری 3 میلیون تومان وام ضروری ارائه می‌شود که در گذشته رقم این وام یک میلیون تومان بود.
یزدان مهرافزود: سال گذشته 44 میلیارد و 700 میلیون تومان وام ضروری دکتری پرداخت شد که با رشد 47 درصدی امسال به 65 میلیارد و 200 میلیون تومان افزایش یافته است.
وی اضافه کرد، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از سال 93 یک وام ویژه دانشجویان دکتری تعریف کرده است که ماهانه به دانشجویان دکتری ارائه می‌شود و دانشجویان دو سال بعد از فارغ التحصیلی در اقساط 60 ماهه این وام را بر می‌گردانند.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم به پرداخت وام شهریه دانشجویی نیز اشاره کرد و افزود: این وام یکی از وام‌های پرطرفدار صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم است برای اینکه حدود 85 درصد دانشجویان ما شهریه پرداز هستند.
وی افزود: ما امسال با یکی از بانک‌های دولتی هم افزایی داشته‌ایم تا وام قرض‌الحسنه بیشتری به دانشجویان ارائه دهیم، سال گذشته وام شهریه‌ای که پرداخت شد 73 میلیارد تومان بود و امسال اعتبار وام شهریه به بیش از 158 میلیارد و 600 میلیون تومان افزایش یافته و می‌توانیم دانشجویان بیشتری را پوشش دهیم.
یزدان مهر، به وام ازدواج دانشجویی اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته 11 میلیارد و 700 میلیون تومان عملکرد وام ازدواج داشته‌ایم که امسال به 19 میلیارد و 300 میلیون تومان افزایش یافته است.
ک/7327/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.