دکتر منصور غلامی سه شنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در این طرح اگر امکان انجام برخی کارها در کلاس های درسی رسمی امکان پذیر نباشد به صورت کارگاه های تکمیلی برای آشنایی با مشاغل این رشته در جهت انجام کارآفرینی انجام می شود.
وی افزود: نیازها و ضرورت های مهارتی ، برای آشنایی با سیستم های اداری و زمینه سازی کارآفرینی در حال انجام است و در دانشگاه های مختلف آغاز شده است.
غلامی گفت: قرار است همه دانشگاه ها وارد طرح شوند تا مهارت و تخصص آنها افزایش یابد و در نهایت برای خود و دیگران کار ایجاد کنند.

** دانش آموزان برای روش جدید سنجش آماده باشند
وی در خصوص وضعیت برگزاری آزمون سراسری گفت: بخشی از کار برگزاری آزمون سراسری به عهده وزارت علوم و بخش دیگر به عهده آموزش و پرورش است که باید دانش آموزان را برای روش جدید سنجش و پذیرش آماده کنند و در مجموع تلاش می شود که بتوان هماهنگی برای پیشنهاد مدل جدید از برگزاری آزمون های سراسری و آموزش های سنجش و پذیرش دانشجو فراهم شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص وضعیت بودجه دانشگاه ها نیز افزود:سازمان برنامه و بودجه کشور به طور مستقیم با دانشگاه ها موافقت نامه مبادله می کند و وزارت علوم پشتیبان برنامه های دانشگاه است.
وی اضافه کرد: بیشتر دانشگاه ها به دلیل وجود مشکلات، انتظار بودجه بیشتر دارند با این وجود در جهت استفاده ازظرفیت های خود برای کسب درآمد تلاش می کنند.
غلامی ابراز امیدواری کرد: سال های آینده ردیف های مربوط به تعمیرات و تجهیزات دانشگاه ها را تقویت کنیم.
وزیر علوم در خصوص وضعیت پژوهش دانشگاه ها گفت: باید انگیزه بیشتری در بخش های صنعتی ایجاد شود که بدانند ارتباط صنایع با سمت دانشگاه به نفع خودشان است.
وزیر علوم صبح روز دوشنبه برای انجام یک سفر 2 روزه وارد خوزستان شد. بازدید و افتتاح از طرح های دانشگاهی و عمرانی در خرمشهر، اهواز ، دزفول و شوشتر از جمله برنامه های این سفر بود.
در حاشیه بازدید منصور غلامی از دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، تعدادی از دانشجویان مشکلات خود را با وی مطرح کردند.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.