یدالله طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بوجود آمدن این میزان اشتغالزایی، با ایجاد 157 مورد کسب و کار در مازندران اعلام کرد .
وی ادامه داد : به طور نمونه اشتغال ایجاد شده در حوزه آی سی تی مازندران شامل بخش های خرید وفروش الکترونیکی و تولید محتوا است .
به گفته مدیر کل ارتباطات مازندران ، این استان در حوزه سرمایه گذاری و تامین زیر ساخت های آی سی تی در کشور جز استان های برخوردار به شمار می رود که این مساله مرهون سرمایه گذاری چند ساله اخیر در این بخش است .
وی گفت : یک هزار و 100 میلیارد تومان درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم در این استان سرمایه گذاری شده که این مساله در روند اشتغالزایی تاثیر خود را داشته است .
طهماسبی با اشاره به سفر اخیر وزیر ارتباطات به مازندران و بهره برداری مرکز تجمیع ایده های نوآورانه افزود : با بهره برداری از این مرکز پیش بینی می شود اشتغال قابل توجهی در حوزه آی سی تی ایجاد شود .
وی بدون اشاره به تعداد اشتغالزایی که با اجرای این مرکز ایجاد می شود ، ادامه داد : علاوه بر حضور دانشگاهها و موسسات در این مرکز ، تاکنون 40 شرکت تولید محتوا برای فعالیت در این مرکز ایده پرداز وارد عمل شدند .
مدیر کل ارتباطات مازندران خاطر نشان کرد : با احتساب حضور چهار نفر در هر یک از این مراکز ، در حال حاضر برای 160 نفر فرصت اشتغال فراهم شده است .
براساس آمار منابع رسمی ، 14 درصد دانشجویان دانشگاههای مازندران در رشته های مربوط به آی سی تی مشغول به تحصیل هستند و سالانه هفت هزار و 500 نفر در این رشته ها فارغ التحصیل می شوند .
سرمایه گذاری در حوزه آی سی تی مازندران و تامین زیر ساخت ها در این بخش از دیدگاه کارشناسان مسائل اشتغال می تواند گام موثری برای برون رفت از معضل بیکاری تحصیلکردگان دانشگاهی در مازندران باشد .
در تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران ، نرخ بیکاری مازندران در بهار سال جاری حدود 8.8 درصد اعلام کرد که این نرخ بیکاری در بهار پارسال 9.8 درصد اعلام شده بود.
بر اساس این گزارش ، مازندران پس از استان های زنجان ، همدان ، اردبیل و سمنان رتبه پنجم را در کاهش نرخ بیکاری به نام خود ثبت کرده است .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.