به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، حسن خیریانپور افزود که در این استان یکهزار و 462 طرح اشتغال روستایی از سوی کمیته فنی متشکل از کارشناسان دستگاههای اجرایی مرتبط تایید و به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات ارسال شده است .
وی گفت که بانک های عامل هم تاکنون 729 طرح مصوب کمیته فنی را به ارزش یک هزار و 140 میلیارد ریال تایید و برای پرداخت تسهیلات به 666 طرح اشتغالزا به میزان 993 میلیارد ریال با متقاضیان قرارداد منعقد کردند.
خیریانپور افزود که با پرداخت تسهیلات به 666 طرح اشتغال روستایی برای یکهزار و 833 نفر از بیکاران مازنی ایجاد اشتغال می شود.
وی ادامه داد : با پرداخت این تسهیلات از سوی بانک های عامل حدود 60 درصد از تسهیلات اشتغال روستایی مازندران جذب می شود.
معاون استاندار مازندران میزان تسهیلات اشتغال روستایی این استان را در مرحله اول حدود یک هزار و 650 میلیارد ریال اعلام کرد.
در مجموع اعتبار اشتغال روستایی مازندران سه هزار و 500 میلیارد ریال است که نیمی از آن در مرحله اول ابلاغ شد.
مازندران سه هزار روستا دارد که 43 درصد از جمعیت سه میلیون و 283 هزار نفری استان در این مناطق سکونت دارند.
نرخ بیکاری در مازندران طبق آخرین گزارش مرکز آمار ایران حدود 10 درصد است.
طرح اشتغال روستایی از طرح های مهم دولت برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهاست که پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی با تایید شورای نگهبان در شهریور ماه 96 به استان های کشور ابلاغ شده است.
تسهیلات پیشنهادی دولت از این طرح حدود 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی است که معادل 60 هزار میلیارد ریال پیش بینی شد و بانک های عامل که طبق مصوب مجلس شورای اسلامی شامل توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید ، کشاورزی و پست بانک است نیز همین میزان اعتبار داخلی خود را باید برای اشتغال روستایی به این اعتبار اضافه کنند.
در مجموع اعتبار طرح اشتغال روستایی حدود 120 هزار میلیارد ریال است که سود آن برای روستاییان مناطق مرزی چهار درصد، برای مناطق معمولی 6 درصد و برای نواحی صنعتی و واحدهای تولیدی مستقر در آن‌ها و شهرک‌های صنعتی در شهرهای زیر 10 هزار نفر 10 درصد تعیین شد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.