به گزارش ایرنا احمد حسین زادگان روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان میاندرود ، اختلافات سیاسی و گرایش های متفاوت، سنگ اندازی بازندگان انتخابات و ایجاد حواشی توسط برخی افراد در جامعه در جهت افزایش مطالبات مردم را از آفات مسیر رفع مشکلات جامعه عنوان کرد و اخلاق و قانونمداری را لازمه شرایط کنونی برشمرد.
وی اظهار کرد: برخی افراد نابخرد در جامعه در کنار حجم مشکلاتی چون کمبود نیروی انسانی، منابع و اعتبارات برای مجموعه نظام حواشی ایجاد کرده و مطالبات مردم را افزایش می دهند که اقدامشان برغم آگاهی از مطالبات مردم و توانمندی های دولت غیر منطقی است.
او با تاکید بر لزوم درایت و هوشمندی مدیران در فعالیت و خدمتگزاری به مردم گفت: در این شرایط اگر مدیری در عرصه فعالیت سربلند خارج شود و در دوران خدمت نیز اثرات مثبت داشته باشد توفیق بزرگی است.
حسین زادگان گفت: مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در این کشور زیاد است و در چنین شرایطی همه باید صرف نظر از اختلافات و گرایش های سیاسی و جایگاه های متفاوت با هم افزایی و همکاری مملکت را از شرایط کنونی خارج کنند.
**گسترش تشکل های مردم نهاد تکلیف مدیران
معاون استاندار مازندران یکی از ارکان اصلی نظام را مردم عنوان کرد و افزود:گسترش و ایجاد تشکل های مردم نهاد و سمن ها تکلیف مدیران است ، زیرا برای حل مشکلات مردم، همراهی و ورود آنان به مسائل ضروری است.
حسین زادگان افزایش کمی و کیفی سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلف و وارد کردن مردم در امور را باعث موفقیت دانست و گفت: فرمانداران به عنوان نماینده دولت و نظام در شهرستان ها باید در ابتدا اولویت های منطقه را تعیین کرده و با وارد کردن مردم به صورت تشکیلاتی در تمام حوزه ها در مسیر رفع مشکلات حرکت کنند.
وی بهره گیری از ظرفیت های مردم در قالب سازمان های مردم نهاد را یکی از تمایزات کشورهای توسعه یافته برشمرد و تاکید کرد: باید زمینه ها و بستر این سازمان های کارآفرین و سودآور را برای مردم فراهم کرد و موانع بر سر راه آنها را برطرف کنیم تا کمک کار دولت شوند.
**فرمانداران با برنامه وارد شوند
معاون استاندار مازندران اظهار کرد: نمایندگان دولت و نظام باید با یک برنامه مدون و سند توسعه یافته و برنامه عملیاتی زمان بندی شده وارد عرصه خدمت شوند تا با برخورداری و در نظرگیری تمام منابع بتوانند همه ظرفیت ها را فعال کند.
حسین زادگان گفت: شهرستانی مثل میاندرود که از قبل از انقلاب و چه در انقلاب و مبارزه با رژیم و جنگ نقش اساسی داشت و در حوزه سیاسی بالاترین مشارکت های سیاسی را دارد، فرماندارش به شرط استفاده از تمام ظرفیت ها و مشی اعتدالی می تواند موفق باشد.
وی مشی دولت در انتصابات را نیز همین مشی برشمرد و گفت: فرمانداران باید استفاده از همه ظرفیت ها از جمله امام جمعه، نمایندگان سازمان های مردم نهاد و دیگر نمایندگان دولت به فعالیت و بررسی و حل مشکلات منطقه بپردازند.
حسین زادگان گفت: فرمانداران اگر بخواهند به تنهایی پای کار باشند در هیچ برنامه ای موفق نمی شوند و باید بتوانند از ظرفیت های عظیم نیروهای سیاسی و اجتماعی مانند شوراهای مناطق و دهیاری ها بهره ببرند و نقطه ارتقا و رشد یک شهرستان در این است.
معاون استاندار مازندران فرمانداران را به چند شاخصه توصیه کرد و گفت: آنها باید امانت داری ، قانون مداری ، زمان شناسی را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی ادامه داد: فرمانداران باید از زندگی کارمندی فارغ شده و کار شبانروزی برای خدمت به مردم را در کارنامه خود ثبت کنند.
وی افزود: اگر این جریان را به لحاظ زمانی و نیز در دوندگی در امور ، فعال کردیم موفق خواهیم شد، ما کار خارق العاده از فرمانداران انتظار داریم و از سوی دیگر نه گفتن به مردم نیز باید اقناعی باشد ، مردم ما فقط احترام نمی خواهند توجه و فضای امید لازم دارند.
**اختلافات سیاسی به بعد انتخابات نکشد
معاون استاندار اختلافات سیاسی را یکی از ارکان دموکراسی برشمرد و توصیه کرد: انتخابات بستری مطلوب است تا نیروهای جامعه خود را به مردم عرضه کنند، اما نباید این اختلافات سیاسی را به بعد از انتخابات منتقل کرد و در خفا کنش سیاسی انجام داد.
حسین زادگان پرهیز از اختلافات بویژه سیاسی را نیز از مولفه های موفقیت برشمرد و گفت: در زمان انتخابات این نوع اختلافات در تمام کشورهای توسعه یافته تعریف شده اما بعد از انتخابات نباید اقدام به سنگ اندازی در جلوی پای فرد و یا نگرش پیروز بگذارند.
وی اظهار کرد: بعد از انتخابات همه باید کنار هم قرار بگیریم نه اینکه یکی که باخته خودش را نماینده ، وزیر یا رییس جمهور بداند و در خفا دولت تشکیل دهد.
معاون استاندارمازندران گفت: بازندگان کارزار انتخابات باید صبر کنند تا ایام انتخابات خود را به مردم عرضه نمایند و بازنده اصلی کسانی هستند که برنده بازی را نپذیرند و تصور کنند باید بمانند و تخریب کنند در حالیکه اختلافات باید کنار گذاشته و همگی یک خط شوند.
وی تاکید کرد: امروزه بیشتر از هر زمان دیگر نیاز به قانون مداری و اخلاقی شدن داریم و علاوه بر این بحث نشاط اجتماعی هم مهم است و نشاط اجتماعی فقط کنسرت نیست بلکه ورزش صبحگاهی و تحرک اجتماعی است که جامعه را پویاتر و فعال تر می کند و اتفاق بهتری با نشاط اجتماعی در جامعه می افتد.
گفتنی است در مراسم امروز ارسطو قادری فرماندار سابق میاندرود تودیع شد و محمدرضا غلامی نیز به عنوان سرپرست فرمانداری این شهرستان منصوب شد.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.