به گزارش ایرنا، سمانه زمانی‌ گرمساری، پنج‌شنبه شب در اولین مجمع سلامت شهرستان نکا افزود: تشکیل مجامع سلامت، ضرورتی برای توسعه مشارکت مردمی در سلامت است
وی اظهار کرد: سلامت اجتماعی باید با دادن انگیزه به مردم در فعالیت‌های اجتماعی شکل گیرد و ضرورت تشکیل مجامع سلامت، یکی از این راهکارها برای افزایش سلامت در جامعه و دخالت مردم در امور سلامت است.
زمانی گرمساری گفت: مجمع ملی سلامت در کشور با حضور رئیس جمهور و مجمع سلامت استان‌ها با حضور استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و با حضور مسئولان شهرستان‌ها شکل می‌گیرد و تلاش داریم تا با مشارکت مردم در امور مختلف، سلامت را در جامعه گسترش دهیم.
مدیر کل امور اجتماعی سلامت وزارت بهداشت افزود: مردم هوشمندانه تر از ما در امور محلی و موضوعات محلی آگاهی دارند و لذا باید با مشارکت آنان برای شناسایی معضلات بهداشت و درمان و رفع مشکلات گام برداریم.
زمانی گرمساری بیان داشت: مجمع ملی سلامت با هدف افزایش مشارکت بخش‌ های مختلف دولتی و غیر دولتی تشکیل شده است و اعضای شورای سلامت کشور، اعضای شورای سلامت استان‌ ها، انجمن های علمی و خیریه‌ های حوزه سلامت در جلسات این مجمع حضور دارند و مجمع محلی سلامت زیر مجموعه این مجمع است.
وی گفت: امکان مشارکت ساختارمند مردم، واگذاری کارها به آنان و اجتماعی شدن باید فراهم شود که نتیجه این رویکرد توانمندسازی جوامع محلی است.
/ 7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.