نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت:هنوز از ظرفیت کامل بندر امیرآباد و بنادر دیگر استان استفاده نشد اگر می خواهیم زمینه توسعه صادرات فراهم شود همه باید کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نماینده مردم ساری و میاندورود در همایش بین المللی توسعه صادرات  از مسیر دریای خزر گفت: تجارت یک علم و دانش است که زبان خاص خودش را دارد. زبان تجارت اقتصاد است. هدف این همایش زبان مشترک ایران با کشورهای همسایه است توانایی ها و نیازهای دو طرف باید بیان شود تا همه به تفاهم برسند.

 

علی اصغر یوسف نژاد بیان کرد: در ایران تجارت خارجی بر مبنای آسیای میانه نیست. مازندران از نظر سخت افزاری بسیار قوی است و در تولیدات مثال زدنی و قابل توجه است اما چرا وضعیت تجاری ضعیف است؟

وی افزود: با تولیدات بالا در محصولات کشاورزی و با توجه به نیاز کشورهای آسیای میانه چرا نتوانستیم  سیاست اقتصادی بر این ‌مبنا قرار دهیم؟

نماینده مردم ساری و میاندورود تاکید کرد: کار تجارت مربوط به یک دستگاه خاص نیست و باید همه دستگاه ها با هماهنگی این زنجیره صادرات را قوت بخشند تا صادرات توسعه یابد.

یوسف نژاد به سهم ۶۰ درصدی بندر امیرآباد در صادرات اشاره کرد و گفت: هنوز از  ظرفیت کامل بندر امیرآباد و بنادر دیگر استان استفاده نشد اگر می خواهیم زمینه توسعه صادرات فراهم شود همه باید کمک کنیم.

وی بااشاره به ضرورت برند سازی در صادرات  بیان کرد: برای تسهیل در توسعه صادرات باید وزارت خارجه تسهیلاتی برای صدور روادید در نظر گیرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.