دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد فرصتهای شغلی پایدار، طرحهای اشتغالزایی فراگیر را که از سوی بخشهای خصوصی و تعاونی باشند، در قالب اعطای تسهیلات بانکی مورد حمایت قرار می دهد.
متقاضیان بر اساس چارچوب و ضوابط تعریف شده، باید طرحهای خود را از طریق سامانه کارا ثبت و براساس رسته های اولویت دار اعلام شده تسهیلات با یارانه سود تسهیلات بر پایه نرخ سود تسهیلات بانکی مصوب شورای عالی پول و اعتبار 18 درصد است که بین 2 الی 8 درصد به تناسب موقعیت های جغرافیایی طرح و شرایط برخورداری و دانش بنیانی بودن این سود کاهش می یابد.
حیدرعلی محجوب روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای 13 طرح در بخش صنعت ، معدن و تجارت شهرستان نوشهر پرداخت شده است.
وی با اشاره به ثبت نام متقاضیان اجرای طرح های اشتغال فراگیر در سامانه کارا گفت : امسال 132 طرح برای اجرای در سامانه کارا ثبت نام کردند که از این تعداد 13 طرح تسهیلات لازم را دریافت کردند و 38 طرح دیگر نیز در مرحله بررسی در کارگروه تعیین شده قرار دارد.
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت نوشهر افزود: با اجرای این 13 طرح در شهرستان نوشهر برای 103 نفر در حوزه صنعت، معدن وتجارت امسال اشتغالزایی می شود.
وی همچنین گفت : علاوه بر این امسال برای اجرای هشت طرح دیگر در حوزه اشتغال روستایی 3 میلیارد و یکصد میلیون ریال تسهیلات بسیار ارزان قیمت اختصاص یافته است.
محجوب خاطرنشان کرد : در سه ماهه نخست امسال برای 199 نفر اشتغالزایی در حوزه صنعت، معدن و تجارت شهرستان انجام شد و این درحالی است که در سال گذشته در این بازه زمانی تنها برای 71 نفر اشتغالزایی شده بود.
وی همچنین از صدور 6 مجوز تاسیس واحدهای صنعتی در بخش پوشاک و بتن این شهرستان به ارزش 114 میلیارد و 215 میلیون ریال از ابتدای امسال خبر داد و اظهارداشت: با فعالیت این واحدها نیز 110 نفر مشغول به کار خواهند شد.
شهرستان نوشهر با جمعیتی 123 هزار نفری در غرب مازندران دارای 50 واحد صنعتی و هفت هزار واحد صنفی است.
/1295/ 1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.