دبیر همایش بین المللی خمس بر ضرورت شناخت مردم از مصارف خمس تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ساری،حجت الاسلام علیرضا نصیری فرد امروز در همایش تخصصی احیاء فرهنگ خمس به میزبانی استان مازندران در ساری با اشاره به اینکه مردم مازندران برای ایجاد تمدن و حکومت اسلامی تلاش زیاد کردند اظهار داشت:  مردم مازندران در تحقق تمدن اسلامی نقش اساسی داشتند.

وی با اشاره به کارکردهای بنیاد تخصصی احیای فرهنگ خمس در کشور، افزود: شبهه شناسی، احکام خمس و راه‌های ترویج فرهنگ خمس یکی از کار ویژه‌های بنیاد است که به آن نگاه ویژه‌ای می‌شود.

دبیر همایش بین المللی خمس گفت: آسیب‌شناسی خمس همچنین در قالب کارگاه‌های آموزشی از دیگر رسالت‌های بنیاد خمس محسوب شده که در قالب همایش‌های استانی در سطح کشور و به میزبانی مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: بنیاد بین‎المللی احیای فرهنگ خمس در راستای توسعه و ترویج این سنت حسنه دینی تشکیل شد.

حجت الاسلام نصیری فرد گفت: فعالیت های این بنیاد فعالیت های علمی و فرهنگی و ترویجی است؛ در این موسسه ابعاد فقهی و اجتماعی و جامعه شناسی و روانشناسی در زمینه فریضه خمس در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری همایش حاضر،؛ پیش از این بنیاد خدمت مراجع عظام ایران و نجف رسیدیم و در این زمینه با تشویق و ترغیب و راهنمایی های مراجع عظام، این مسیر طی شده است.

حجت الاسلام نصیری فرد افزود:  یکی از بخش‌های مهم کارگاه‌های آموزشی بنیاد، مصارف خمس محسوب می‌شود که مورد استقبال خوب مراکز استان‌ها نیز قرارگرفته که در این راه از ظرفیت روحانیان و متخصصان حوزه فرهنگ دینی استفاده می‌شود.

وی درباره ضرورت ترویج فرهنگ خمس نیز گفت: مصارف خمس نیازمند شناسایی است و مبلغان و مسئولان در این راه می‌توانند نقش اساسی داشته باشند لذا از همه فعالان فرهنگی تقاضا داریم در این راه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

دبیر همایش بین المللی خمس افزود: نماینده ولی‌فقیه در استان‌ها به‌عنوان محوریت برگزاری همایش‌هایی ازاین‌دست با موضوعات فرایض دینی می‌توانند یک ظرفیت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ خمس باشند چراکه ظرفیت پای‌کار قرار دادن مسئولان رادارند و باید از این ظرفیت‌ها به‌خوبی بهره گرفت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.