کامبیز کیادلیری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :با گذشت حدود 2 دهه پی گیری برای تحقق این مهم متاسفانه تاکنون این تلاش ها بی نتیجه مانده است.
وی گفت : اگرچه درسال های پیش طبق مصوبه اعضای شورای شهر ، شهردار و نیزتاکید فرماندار وقت قرار بود زمینی برای این منظور اختصاص داده شود ولی با گذشت زمان این موضوع مهم فراموش شد .
ساختمان پایگاه انتقال خون فعلی شهرستان های نوشهر و چالوس در زمینی به گستره حدود 700 متر در 2 طبقه ساخته شده و حدود 40 سال نیز قدمت دارد .
رئیس پایگاه انتقال خون منطقه غرب مازندران گفت : مکانی که باید برای ساخت پایگاه جدید در این منطقه مدنظر قرار گیرد باید حدود 2 هزار متر مربع باشد تا اینکه بتوان حدود هزارو 200 متر مربع بنا درآن ساخت و به امکانات روز مجهز کرد.
کیادلیری افزود : پایگاه فعلی از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مسیر تعریض یکی از خیابان های اصلی شهر چالوس قرار دارد و احتمال آنکه در آینده نزدیک برای تخریب آن اقدامی صورت گیرد ، دور از انتظار نیست.
وی ادامه داد :‌نکته مهم تر طبق استاندارد این پایگاه باید به امکاناتی مانند سردخانه فوق تخصصی ، واحد جدا کننده فرآورده های خونی (آفرزیس)، واحد های ایزوله و اشعه و انبار مجهز شود ولی متاسفانه به علت محدودیت فضا از چنین امکاناتی بی بهره هستیم .
شهردار چالوس نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که شهرداری به علت محدودیت زمین نمی تواند فضایی را برای ساخت پایگاه انتقال خون در اختیار مسئولان این نهاد قرار دهد.
جعفر ردایی افزود :‌ با توجه به قرار داشتن ساختمان فعلی پایگاه انتقال خون چالوس و نوشهر در مسیر اجرای طرح رینگ شهری و ضرورت تخریب بخشی از این ساختمان برای بهبود و روانسازی ترافیک درون شهری، درصدد رایزنی با مسئولان شهری هستیم تا بتوانیم قطعه زمینی برای ساخت این نهاد پیش بینی کنیم .
‌پایگاه انتقال خون شهرستان های نوشهر و چالوس عهده دار تامین فرآورده های خونی حدود 10 مرکز خونی بیمارستان های غرب مازندران است.
منطقه گردشگرپذیرغرب مازندران دستکم یک میلیون نفر جمعیت دارد.
/7078 /1295/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.