مدیرعامل آبفاشهری مازندران گفت: مشترکین بازوان اصلی در حفظ و نگهداری منابع آب محسوب می‌شوند.

به گزارش ایلنا از ساری، ذبیح الله ذاکری، با بیان اینکه زمین، خاک و آب سه منبع اساسی هستند که در توسعه  شهرها نقش بسیار مهمی دارند، گفت: آب در تمامی زمینه ها با اقتصاد در ارتباط است.

وی، ضمن اشاره به کمبود جهانی آب ادامه داد: کشور ایران در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد که این امر به دلیل کاهش بارندگی، افت ذخایر آبهای زیرزمینی و افزایش جمعیت، سرانه تولید آب را کاهش داده است.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، با بیان اینکه تامین آب سالم و قابل شرب در چنین شرایطی دشوار است، ادامه داد: تلاش شبانه روزی همکاران ما در تامین و توزیع آب سالم قابل ستایش است.

 ذاکری، آب آلوده را منشا بسیاری از بیماری ها  دانست و تصریح کرد: آزمایشهای روزانه، ماهیانه و سالانه با نظارت کارشناسان بهداشتی درحال انجام است.

وی، اظهار داشت: افزایش تامین و توزیع آب با کیفیت منجر به ارتقای رفاه نسبی و در نهایت توسعه‌ پایدار با رویکرد عدالت اجتماعی خواهد شد.

ذاکری، مهاجرت را یکی از بحرانهای ناشی از کمبود آب عنوان کرد و گفت: این امر منجر به نابودی ظرفیتهای تولیدی و اقتصادی مناطق کم آب می شود.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران، با بیان اینکه مشترکین بازوان اصلی در حفظ و نگهداری منابع آب محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: با صرفه جویی و به کارگیری شیوه های مدیریت مصرف و فرهنگ سازی در این زمینه، منابع آبی جانی دوباره می یابند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.