حسین افضلی روز چهارشنبه در نشست خبری مدیران برق استان که در محل استانداری مازندران برگزار شد، افزود: این میزان مطالبه شرکت های برق استان و بدهکاری مشترکین، مانع از تامین اعتبار و به اتمام رسیدن برخی از پروژه ها می شود.
وی بیان کرد: 110 میلیارد تومان از این میزان در منطقه مرکز ، 60 میلیارد تومان در غرب استان و 18 میلیارد تومان بدهکاری صنایع سنگین است که برخی از آنها معوقه چندین سال است.
گفتنی است شرکت توزیع برق استان مازندران به 2 شرکت توزیع برق مازندران ( از گلوگاه تا آمل) و شرکت توزیع برق غرب مازندران ( از سرخرود تا رامسر) به مشترکین خدمات می دهند.
مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران همچنین رشد مصرف برق را ازجمله دغدغه‌های این شرکت اعلام کرد و گفت: با توجه به میانگین رشد مصرف برق در کشور، این آمار در استان مازندران 2 برابر است.
افضلی بیان کرد: سال گذشته میزان مصرف برق در مازندران 10 درصد رشد داشت در حالی که این میزان در کشور حدود پنج درصد بوده است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز میزان مصرف حدود 7 درصد رشد داشته باشد.
** سرقت بلای جان برق
مدیرعامل برق منطقه ای مازندران گفت : در استان مازندران بیش از 700 مگاوات برق اتلاف و یا دزدی می شود که نه تنها با جلوگیری از آن از خاموشی ها جلوگیری می شود بلکه صرفه جویی هم خواهد شد.
افضلی گفت : برای جلوگیری از سرقت و اتلاف بر اقداماتی از جمله بازرسی های دوره ای و مستمر کنتور های برق خانگی و دیگر مراکز انجام شده است و پرونده هایی نیز تشکیل شد.
**صدور 950 مگاوات پروانه نیروگاه خصوصی برق در مازندران و گلستان
مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس دولت حق ایجاد نیروگاه های جدید دولتی را ندارد، گفت: 950 مگاوات پروانه برای واحدهای نیروگاهی خصوصی صادر که تاکنون 107 مگاوات واحد نیروگاهی بهره برداری شده است.
افضلی با اشاره به اشتغال 120 نفر در نیروگاههای استان گفت: تا پایان سال جاری 112 مگاوات نیروگاهی در استان بهره برداری خواهد شدکه به تبع ان برای بیش از 80 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می شود.
وی با اعلام اینکه در سال گذشته 300 میلیون کیلوات ساعت انرژی به ارزش 29 میلیارد تومان در نیروگاه های استان تولید شد، گفت: ظرفیت تولید برق در استان سه هزار و 370 مگاوات برق است که در زمان افزایش دمای هوا این میزان کاهش خواهد داشت.
گفتنی است که سال گذشته میزان مصرف برق استان به علت گرمای بیش از 40 درجه ای هوا در تیرماه به سه هزار و 900 مگاوات ساعت رسید که رکورد جدیدی در مصرف برق استان بود.
**نیروگاه نوشهر تا پایان تیرماه وارد مدار می شود
مدیرعامل شرکت برق مازندران با اظهار اینکه نیروگاه 460 مگاواتی نوشهر امسال وارد مدار می‌شود ،افزود: راه اندازی نیروگاه های مقیاس کوچک از جمله طرح‌ها و سیاست های شرکت برق در استان است که در حال حاضر 100 مگاوات برق مصرفی استان از طریق نیروگاه‌های کوچک تامین می‌شود.
افضلی تاکید کرد: تنگناهای مالی مانع اجرای پروژه‌های شرکت برق منطقه‌ای شده است و براین اساس پروژه‌ها اولویت‌بندی شده‌اند تا برای تأمین برق مستمر در استان برنامه‌ریزی کنیم.
نشست خبری مدیران صنعت برق استان با اصحاب رسانه با حضور مدیران 2 شرکت توزیع برق مازندران و غرب استان و همچنین رئیس نیروگاه سلیمی نکا برگزار شد.
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.