لیلا واثقی روز پنجشنبه در همایش حمایت از کالای ایرانی که در ساری برگزار شد ، افزود : در فرهنگ عامه مصرف کنندگان این مساله جا افتاده است که حتما کالای خارجی با کیفیت تر و بهتر است .
وی ادامه داد : در حالی این ذهنیت و باور در مردم جامعه ما وجود دارد که بسیاری از تولیدکنندگان داخلی محصولات با کیفیتی را تولید می کنند که پا به پای محصولات خارجی رقابت می کنند و حتی از آنها نیز سرآمدتر هستند .
مدیرکل حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران گفت : این سطح با کیفیت برخی از کالاهای ایرانی باعث شده تا ضمن جلب نظر مصرف کنندگان داخلی ، در خارج از کشور نیز طالب داشته باشند .
وی اضافه کرد : در حالیکه تولیدات ایرانی با چنین کیفیتی وجود دارد دست رد زدن به کالاهای داخلی ضربه ای شدید وارد می کند که رکود ،تعطیلی واحدها و بیکاری کارگران را رقم می زند .
به گفته واثقی با اتصال تمامی بخش های زنجیره تولیدات شامل تولید کننده، مصرف کننده و دولت می تواند حمایت از کالای ایرانی رقم بخورد .
وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان ' حمایت از کالای ایرانی ' افزود : در این میان علاوه بر آشنایی مصرف کنندگان به کیفیت کالاها ، تولید کنندگان نیز بیشتر برای کیفی سازی محصولاتشان اقدام بکنند .
***توسعه صادرات با دست چین صادرکنندگان
مدیر کل حمایت از سرمایه گذاری مازندران با اشاره به همکاری های صادراتی استان با دیگر کشورها ، گفت : توسعه صادرات نیازمند فراهم کردن بسترهایی است تا به نتیجه برسد .
وی از جمله نیازهای تقویت وتوسعه صادرات محصولات مازندران را انتخاب و حضورپررنگ تر صادرکنندگان تولیدات کیفی ذکر کرد و افزود : بی توجهی به صادرات محصولات کیفی می تواند باعث از دست دادن بازار کشورهای دیگر شود .
به گفته واثقی تولیدکنندگان محصولات بویژه محصولات کشاورزی با رعایت استانداردهای لازم کمی و کیفی می توانند امیدوارتر در زمینه صادرات و دستیابی به بازار کشورهای دیگر گام بردارند .
/1899/2096
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.