یوسف گران پاشا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در گام نخست اجرای این طرح ، نقاط حادثه خیز و خطرآفرین برای ساکنان حریم راه آهن شناسایی شد .
وی طول مسیر حادثه آفرین راه آهن شمال که قرار است در مرحله نخست حصارکشی شود را چهار کیلومتر ذکر کرد و گفت : 12 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح در این مسیر اختصاص یافته است .
مدیر کل راه آهن شمال با اشاره به اینکه رعایت نکردن حریم قانونی خطوط ریلی برای این شرکت و مردم مشکل ساز و خطرآفرین شده افزود : به دلیل نبود حصار و دیوار حائل ، این حریم همواره طی سالها از سوی برخی مردم مورد تجاوز قرار گرفته است .
وی اضافه کرد : حتی همینکه در ورودی منازل از درون و یا نزدیکی حریم راه آهن گرفته شود شواهد نشان می دهد برای اهالی خطرآفرین شده است .
شرکت راه آهن شمال به عنوان بخشی از خطوط ریلی سراسری از سال 1316 فعالیت خود را آغاز کرده است و مسیر 370 کیلومتری آن از گرمسار در استان سمنان آغاز می شود و تا گلوگاه ادامه دارد .
به گفته مدیر کل راه آهن شمال در مدت نزدیک به یک قرن فعالیت این شرکت ، دیوار کشی و حفظ حریم در برخی مناطق استان مازندران همچون قائمشهر با همکاری شهرداری انجام شد .
وی گفت : این همکاری شهرداری به صورت ایجاد مبلمان و فضای سبز به همراه دیواره هایی متناسب با محیط ایجاد شد .
گران پاشا با اشاره به اینکه به دلیل نبود دیواره ، بسیاری افراد این حریم مطلع نبودند ، افزود : با توجه به اینکه در برخی نقاط ریل راه آهن شمال با جاده های مازندران هم مسیر است ، مسافران برای ساعاتی استراحت در این حریم ها مستقر می شوند .
وی گفت که این مساله باعث شده تا اتفاقاتی نظیر تصادف و برخورد قطار با افراد و خودروهای عبوری را ایجاد کرده است که شرکت راه آهن متحمل پرداخت خسارت به حادثه دیدگان این حوادث نیز شده است .
مدیر کل راه آهن شمال بیشتر این حوادث ریلی را مربوط به مسیر عبور قطار از قائمشهر به ساری ذکر کرد و ادامه داد : به همین منظور ایجاد دیواره حریم در این مسیر در حال انجام است .
وی همچنین از شهرداری هایی که خطوط راه آهن از آنها می گذرد خواست تا برای حفظ حریم این خطوط و ایجاد دیواره همکاری بکنند .
گران پاشا همچنین از برقی کردن خطوط ریلی راه آهن شمال در آینده خبر داد و گفت : با توجه سرعت بالای این قطارها می بایست برای حفظ حریم آن اقدامات لازم تا زمان اجرای طرح صورت بگیرد تا ضریب ایمنی مردم بومی و غیر بومی در این مسیرها فراهم شود .
60 درصد از مسیر 370 کیلومتری راه آهن شمال از درون و حاشیه شهرها و روستاهای مازندران عبور می کند که برغم انجام اقدامات برای ایمن سازی مسیر از جمله ایجاد 47 زیرگذر برای خودروها اما هر ساله حوادث برخورد قطار با افراد و خودروها رخ می دهد .
2096/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.