به گزارش خبرنگار ایرنا ، تعطیلات هفته گذشته با ورود موجی از مسافران بویژه از پایتخت کشور به مازندران همراه بودکه منجر به افزایش بار ترافیکی محور های ورودی و به تبع آن ترافیک در جاده های خروجی استان شد .
ترافیک سنگین و شلوغی تنها به محور های مواصلاتی استان ختم نشد و به خیابان های بین شهری ، درون شهری و حتی کوچه ها و خیابان ها شهرهای ساحلی نیز کشیده شده بود.
به گفته برخی مردم استان و مسافران ، حجم سنگین تردد بخصوص در روزهای پایانی هفته گذشته به گونه ای بود که مردم ساعت ها در ترافیک به انتظار نشستند ، اما در حال حاضر تردد در تمامی محور ها به آرامی در جریان است و بر اساس گزارش های پلیس راهور هیچگونه ترافیک سنگین و پرحجمی در جاده های استان وجود ندارد .
** مرگ 6 نفر در تصادفات جاده ای
در همین حال فرمانده پلیس راه مازندران گفت که طی تعطیلات هفته گذشته ، تصادف و سوانح رانندگی در جاده های مواصلاتی استان 6 کشته بر جای گذاشت .
سرهنگ علیرضا قدمی با بیان اینکه بیشتر کشته شدگان مرد بودند ، افزود : اغلب تصادفات به دلیل سبقت غیر مجاز ، تجاوز به مسیر رو به رو و همچنین خواب آلودگی رخ داده است.
وی گفت : طی هفته ای که گذشت حدود 50 حادثه تصادف رانندگی در جاده های مازندران اتفاق افتاد که بیشتر آنها در جاده های مواصلاتی به پایتخت بود.
فرمانده پلیس راه استان مازندران افزود : در حال حاضر ترافیک در محور های استان روان است ولی به دلیل اینکه برخی از مسافران بازگشت خود را به امروز موکول کرده اند، در برخی مسیر های محورهای هراز و کندوان ، تردد پرحجم نقطه ای مشاهده می شود.
وی تاکید کرد : رانندگان به هیچ وجه در تردد عجله نکنند و برای کاهش مدت رانندگی جان خود و همراهان را به خطر نیندازند.
فرمانده پلیس راه مازندران با بیان اینکه هیچگاه جریمه نقدی نمی تواند تنها راه فرهنگ سازی و موثر باشد ، افزود : همراهان رانندگان بیش از تاثیر جریمه می توانند راننده را به رعایت قوانین رانندگی ترغیب کنند.
گفتنی است استان مازندران 6 محور مواصلاتی با استان های همجوار دارد که چهار محور آن خط اتصال به استان های جنوبی است .
همچنین از 10 هزار 400 کیلومتر راه اصلی استان بیش از یکهزار کیلومتر آن جاده اتصالی به استان های همسایه همچون تهران ، البرز، گیلان ، گلستان و سمنان است.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.