رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: 6 محور در سطح استان شناسایی شده که طبق کارشناسی های بعمل آمده، سال گذشته حدود 50 درصد از تصادفات رانندگی منجر به فوت، در آنها رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ محمد حیدری با اعلام این خبر اظهار داشت: محورهای کرمانشاه-کامیاران، کرمانشاه-روانسر، کرمانشاه-کوزران، اسلام آبادغرب-حمیل، روانسر- پاوه و همچنین فرعی سرفیروزآباد نیمی از تصادفات جاده ای منجر به فوت سال گذشته را به خود اختصاص دادند. 

وی ادامه داد: اگر عملیات تعریض این محورها انجام و یا مسیرهای رفت و برگشت آنها از هم جدا نشود بازهم شاهد حوادث تلخ تصادفات جاده‌ای و کشته شدن همشهریان و هموطنان خواهیم بود. 

حیدری افزود: بیشترین نوع تصادف رخ داده در جاده های استان طی سال گذشته مربوط به تصادفات رخ به رخ است که علت اصلی آن نیز تجاوز و انحراف به چپ رانندگان در راه‌های دو طرفه غیر مجزا مانند محورهای ذکر شده است. 

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با غیرقابل انکار دانستن نقش عامل انسانی در وقوع تصادف رخ به رخ جاده‌ای، یادآوری کرد: با جداسازی مسیرهای رفت و برگشت نقش این عامل کاملا حذف و می‌توان گفت بعد از جداسازی دیگر شاهد تصادف رخ به رخ نخواهیم بود. 

وی تصریح کرد: در حال حاضر محورهای کرمانشاه به کنگاور و اسلام آباد غرب به سرپل ذهاب عملیات جداسازی مسیرهای رفت و برگشت آن‌ها در حال انجام است. 

حیدری در پایان اظهار داشت: کاهش آمار حوادث جاده‌ای نیازمند عزم جدی مردم و مسئولان است که باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.