به گزارش خبرنگار ایرنا، از شامگاه یکشنبه برخی از اهالی کلاردشت با داشتن علایم مسمومیت همچون اسهال ، استفراغ و دل درد به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کردند که با دریافت خدمات دارویی ترخیص شدند.
این افراد از اهالی مناطق حسن کیف، مکا، ولوال، گرکپس، رودبارک، طویدره و مجل بودند و براساس آمار ارائه شده از شیوع این بیماری تا امروز دستکم 309 نفر دچار مسمومیت شده بودند.
دکتر محسن اعرابی روز سه شنبه در نشست مدیریت بحران در فرمانداری کلاردشت افزود : خوشبختانه هیچ یک از این بیماران در مراکز درمانی بستری نیستند و تعداد 5 نفری که روز گذشته در مراکز درمانی بستری شده بودند نیز شب گذشته مرخص شدند.
وی در خصوص علت بروز این بیماری گفت : هرچند علت شیوع این بیماری نیاز بررسی بیشتر و دقیق تر دارد ولی احتمال شیوع این بیماری ناشی از ذوب شدن یخ ها، بارندگی و علت های دیگر نیز وجود دارد.
وی گفت : علائم افراد مسموم در این منطقه نشان می دهد که بیماری گوارشی از نوع خفیف است که ریشه آن نیز بیماری عفونی دارد که افراد دچار تب شدند.
اعرابی اظهارداشت :‌ اغلب افراد مسموم دچار علائم بیماری ازجمله حالت تهوع ، استفراغ ، تب خفیف ، درد معده و اندکی هم اسهال هستند.
به گفته وی، شواهد بررسی اولیه وضعیت و علائم بیماران نشان می دهد که ممکن است بیماران به ویروسی که علائم گوارشی ایجاد می کند مبتلا باشند که نمونه ان را در برخی از کشورهای غربی هم شاهد بودیم .
دکتر اعرابی با بیان اینکه کارشناسان در حال بررسی دقیق علت شیوع این بیماری هستند ، گفت :‌ خوشبختانه لحظه به لحظه از شمار افراد مبتلا به این بیماری کاسته شده و بر اساس گزارش های دریافتی امروز دستکم 25 نفر به مراکز درمانی این منطقه مراجعه کرده اند و این امر گویای فروکش کردن این بیماری و مداوای افراد مبتلا است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود :‌ نکته مهم تر آنکه از مخازن و تاسیسات آبرسانی زیرپوشش شرکت های آب و فاضلاب شهری ، روستایی و حتی روستاهایی که آب آشامیدنی اهالی آن ها با مدیریت شوراهای اسلامی تامین می شد ، بازدید به عمل آمد و خوشبختانه از نظر بهداشتی ودر عملیات کلرزنی آنها هیچ مشکلی وجود نداشت.
وی آموزش فردی و خانه به خانه را راهی موثر در بعد پیشگیری ، مقابله و مهار این نوع بیماری در این شهرستان معرفی کرد و گفت که مهم ترین نکات بهداشتی که اهالی این منطقه باید برای پیشگیری از شیوع این بیماری به آن توجه کنند شستشو و ضد عفونی کردن دست ها قبل از صرف غذا است.
وی نقش نهادهای خانواده و آموزش و پرورش را نیز در جلوگیری از شیوع این مسمومیت ها اثر بخش دانست و خواستارهمکاری همه جانبه مسئولان ذیربط شد.
شهرستان کلاردشت با جمعیتی دست کم 20 هزار نفر درقالب یک شهر و 19 روستا درغرب مازندران واقع است.
1899/1602/7078/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.