به گزارش ایرنا ، سرما و یخبندان اردیبهشت ماه سال جاری موجب بروز خسارت جدی به بخش باغی و گردوی هزارجریب نکا شد.
محمد محمدیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیشترین خسارت وارد شده از سرما مربوط به بخش گردو بوده است ، گفت : با کاهش ناگهانی درجه حرارت و یخبندان غیرمنتظره در بخش هزارجریب نکا بخشی از سردرختی‌های این منطقه دچار خسارت شده و مردم با مشکل جدی مواجه شدند.
وی با اعلام اینکه متاسفانه بیمه کشاورزی در هزارجریب نکا به دلایل مختلف اطلاع رسانی و عدم رغبت کشاورزان با استقبال مواجه نبوده است و اغلب کشاورزان ما خسارت صد درصدی از سرما در بخش گردو دیدند و جبرانی برای آن از سوی بیمه وجود ندارد.
بخشدارهزارجریب نکا با تاکید بر بیمه محصولات کشاورزی و باغات گفت: ترویج فرهنگ بیمه کشاورزی و کاهش مخاطرات طبیعی می تواند تاثیر بسزایی در کاهش خسارات مختلف داشته باشد که امیدواریم با فرهنگ سازی مناسب، کشاورزان به بیمه کشاورزی رغبت پیدا کنند.
محمدیان گفت: در سرمای سال جاری، درختان سیب و به که از جمله درختان مقاوم در منطقه هستند در برابر سرما استقامت بیشتری داشته و کمتر دچار آسیب شدند اما به درختانی همچون گردو و آلوچه خسارت جدی وارد شده‌است.
حدود 200 هکتار باغ در مناطق بخش هزارجریب نکا وجود دارد که شامل درختان گردو، سیب، به، آلوچه و درختان مختلف سیاه ریشه است.
/ 7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.