به گزارش ایرنا، مجید احمدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع خسارت یادشده 20 میلیارد ریال به باغات سیب و مابقی نیز به باغات بادام، زرد آلو، گیلاس، گردو، شلیل و هلو وارد شده است.
وی افزود: به رغم توصیه ها و هشدارهای هواشناسی و جها کشاورزی مبنی بر کاهش دما، متاسفانه اقدامات پیشگیری کننده از سوی کشاورزان و باغداران به طور کامل انجام نشده از این رو صددرصد باغات یاد شده از سرما خسارات دیده اند.
احمدی به نقش بیمه محصولات کشاورزی در مواقع خسارت اشاره کرد و گفت: در سال جاری زراعی یک هزار و 350 هکتار از باغات شهرستان تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرارگرفته که 47 درصد از باغات بارور شهرستان را شامل می شود.
وی همچنین با بیان اینکه باغات تحت پوشش بیمه می توانند با مراجعه به شعبات تعیین شده خسارت خود را از بیمه دریافت کنند اضافه کرد: امیدواریم با همکاری باغداران و کشاورزان همه محصولات و زمین های کشاورزی تحت پوشش بیمه قرار گیرد.
در شهرستان هشترود سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت دارد.
این شهرستان با وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع و حدود 57 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.