نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفتن: باید فساد را از اختاپوس های اقتصادی جدا کنیم.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد دامادی در سخنرانی پیش از خطبه این هفته نماز جمعه ساری با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه رسیدگی به محرومان است،اظهار داشت :محرومان صرفا فقرای شیعه نیستند و محصور به جغرافیا نیست باید به همه محرومان دنیا رسیدگی شود.

وی افزود:در نظام های سیاسی دنیا،محرومان و مستضعفین جزء آسیب های اجتماعی به شمار می آیند این درحالیست که در جمهوری اسلامی ایران مستضعفین ولی نعمتان این کشور محسوب می شوند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مناسبی است تا ولایت را بشناسیم ، گفت:هر جا که با ولایت همراه بودیم به توفیقات دست پیدا کردیم و هر جا که از ولایت فاصله گرفتیم دچار بی کفایتی شدیم.

وی با یادآوری سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: 578 روز شیر مردان جمهوری اسلامی با جانفشانی و شهادت از خرمشهر دفاع کرده و نگذاشتند وجبی از این خاک به دست دشمنان بیفتد امروز نیز به برکت مدافعان حرم  با هدف الی بیت المقدس خط مقدم را به تلاویب رساندیم.

دامادی ادامه داد: خرمشهر امروز ما اشتغال جوانان است، بایستی فساد را از دست اختاپوس های اقتصادی آزاد کنیم .

وی با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی گفت:کو گوش شنوای ما مسئولین!

دامادی با بیان اینکه هر کشوری که وابستگی به بیگانگان داشته باشد دچار خسران می شود ،تصریح کرد:مشکل ما با ترامپ و اوباما نیست مشکل ما نظام و سلطه استکبار جهانی است از طرفی هم آنان با اعتقادات،تفکر بسیجی و تفکرمخالفت با کودک کشی ما مشکل دارند.

وی افزود:امروزه جمهوری اسلامی ایران با تفکر بسیج،سپاه، سربازان گمنام ،نیروهای مسلح و مردم جزء امن ترین کشور در منطقه است.

دامادی با تاکید بر اینکه هر کس لباس آمریکا را به تن کند لخت است،ادامه داد:تجربه نشان داده است هر کسی به آمریکا دل بست عاقبت خوبی نداشته است همچون صدام .

وی افزود:جمهوری اسلامی ثابت کرده است ما باید پذیر نیستیم ما با اهدای جان و مال خود به آمریکا و دشمنان ثابت کردیم باید پذیر نیستیم.هر کسی که به آمریکا وابسته شد دچار خسران شد.

دامادی در بخش دیگر از سخنانش به همدلی و اتحاد بین مسئولان استان مازندران اشاره کرد و گفت:مسئولان استان با توجه به مشکلات اقتصادی در کنار هم برای تعالی و پیشرفت استان تلاش کنند.

نماینده مردم ساری و میاندرود با اشاره به وضعیت کشاورزی استان مازندران گفت:کشاورزی در مازندران فقط شغل نیست بلکه حیثت ماست اما با وجود این آبندان ها ،آبهای سطحی و چاه های کشاورزی ما مشکل دارند،هنوز در الگوی کشت دچار مشکل هستیم.

وی افزود:کشاورزان در بخش های مختلف استان کشت دوم ندارند این نشان می دهد که وزیر کشاورزی برای این کار برنامه ای ارائه نمی کند تا کشاورزان ما از آن الگوبرداری کنند.

دامادی ادامه داد: ظرفیت آب سد شهید رجایی در پایین تر سطح قرار گرفته است که کشاورزی استان را با مشکل مواجهه می کند.

وی افزود:در حوزه ی آب به وزیر نیرو تذکر دادم انتقال آب دریای خزر به سمنان سناریوی دیگری بود که با همکاری نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی جلوی آن گرفته شد.

دامادی گفت:آقای رئیس جمهور شما  فقط رئیس جمهور سمنان نیستیدبلکه رئیس جمهور ایران هستید بایستی ملی تصمیم بگیرید چنانچه ملی فکر کنید ملی هم تصمیم خواهید گرفت.

دامادی افزود:با ایجاد سد شهید رجایی 500 لیتر در ثانیه به ظرفیت آب ساری افزوده شد بایستی با افق 1420 آب فرح آباد،میاندرود و دیگر بخش های ساری تامین شود.

وی ساخت سد زارم رود در شهرستان ساری را برای تامین آب این شهرستان امری مهم دانست و گفت: با بهره برداری این سد 1400 لیتر در ثانیه بر ظرفیت اسمی شهرستان ساری افزوده می شود.

دامادی به مشکلات فراروی راههای استان اشاره کرد و افزود: راههای مازندران در شان مردم این استان نیست با توجه به حجم مسافر به این استان،امکانات و اعتبارات در حد مازندران نیست .

وی افزود:با توجه به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد چقدر باید عزیزانمان را در این جاده از دست بدهیم.

دامادی جاده ساری-تاکام را از جاده های مرگبار مازندران اعلام کرد و گفت:این جاده مبادی ورودی استان سمنان و دامغان است اما به دلیل نامه کارشناس جزء بومی این پروژه راکد ماند و در همین مدت سه نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت:سال گذشته 170 درصد رشد اعتبار برای این جاده داشتیم اما متاسفانه امسال اعتباری کمی به آن اختصاص پیدا کرد.ضمن اینکه فاز 2 تا پایان خردادماه 3 کیلومتر را تحویل خواهیم داد.

وی به پارک موزه دفاع مقدس مازندران به عنوان بزرگترین پارک موزه شمال کشور اشاره کرد و گفت:با توجه به مهم بودن این پارک موزه،دولت ریالی برای اتمام این پروژه کمک نمی کند.مگر می شود از خرمشهر یاد کنیم اما آثار فتح خرمشهر در این موزه دیده نشود!.

دامادی به حوزه درمان مازندران اشاره کرد و گفت:مراکز درمانی امام ،بوعلی و فاطمه زهرا ساری با امکانات خوب به بیماران خدمات ارایه می کنند .

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت:باید تدابیری اتخاذ شود تا بیمارستان بیش از 1000 تختوابی در مرکز استان ساخته شود.صحبتهایی در این زمینه شد اما هنوز محقق نشد.

وی با اشاره به حوزه گردشگری فعالیت این بخش را ضعیف عنوان کرد و افزود:فقط تغییر مدیریتی در این حوزه وجود دارد اما تغییر و پیشرفت و همچنین جذب سرمایه گذار در این حوزه وجود ندارد.زمین خوارها زمین را خوردند و ویلاسازها ویلا ساختند .لازم است با جذب سرمایه گذار در جهت ایجاد اشتغال اقدام کنیم.

دامادی به مشکلات فراروی صنایع چوب و کاغذ مازندران اشاره کرد و گفت:کارگران ولی نعمتان ما هستند بنابراین رفع مشکلات آنان که از حقوق پایینی نیز برخوردار هستند از جمله دغدغه های مهم ما محسوب می شود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.