مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر با اشاره به وجود 19 گونه گیاهان دارویی در مازندران، گفت: گیاهان دارویی، نقش بسزایی در اشتغالزایی بخش کشاورزی دارند.

مجید جعفری با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی کشت گیاهان دارویی در روستای آهنگرکلا بیشه سر شهرستان قائم‌شهر، اظهار کرد: گیاهان دارویی بدلیل داشتن ماهیت طبیعی با بدن سازگاری بهتری دارند و در بیشتر مواقع فاقد عوارض هستند.

به گزارش ایلنا از ساری ،مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر در خصوص رویکرد جامعه به گیاهان دارویی، بیان کرد: عوارض جانبی فراوان داروهای شیمیایی و ناتوانی پزشکی کلاسیک در درمان بیماری‌های مزمن از جمله آسم، دیابت، روماتیسم و فشار خون از دلایل گرایش مردم به این گیاهان است.

وی با اشاره به اینکه فرصت های خوبی در اشتغالزایی بخش کشاورزی برای فارغ التحصیلان و کشاورزان وجود دارد، افزود: گیاهان دارویی در بازار جهانی با اقبال عمومی خوبی مواجه است.

جعفری گفت: تنوع گونه های گیاهی در مازندران، گونه های سازگار در اراضی پایین دست و میان بند و ارتفاعات، انواع گیاهان دارویی، سطح زیر کشت گیاهان دارویی، شرایط کشت گیاهان دارویی و خواص آن ها، چگونگی اشتغال زایی در این بخش  برای فارغ التحصیلان و کشاورزان از موضوعات ارائه شده در این  کلاس آموزشی و ترویجی بود.

وی درپایان یادآور شد: 19 گونه شناخته شده گیاهان دارویی در استان مازندران وجود دارد که با سطح کشت 773 هکتار و متوسط عملکرد یک هزار و 100 کیلوگرم در هکتار بیش از 850 تن محصول استحصال می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.