به گزارش خبرنگار ایرنا ، خیرین کشور بر اساس گزارش های رسمی سال گذشته به حدود 40 درصد از تعهداتشان در مدرسه سازی عمل کردند.
قربانعلی شیرزاد روز پنجشنبه در جشنواره خیرین مدرسه ساز مازندران در ساری افزود : خیرین مازندران پارسال 355 میلیارد تومان برای مدرسه سازی تعهد کرده بودند که از این میزان 250 میلیارد تومان محقق شده است .
تعهد کشوری خیرین مدرسه ساز در سال گذشته هفت هزار و 800 میلیارد تومان بود که حدود چهار هزار میلیارد تومان محقق شد .
مدیرکل نوسازی مدارس مازندران گفت که با مشارکت مردمی از سال 79 تا پایان سال گذشته 446 طرح با 2 هزار و 476 کلاس درس در مازندران اجرا شد.
وی طرح های نیمه تمام مردمی و مشارکتی استان را نیز 47 طرح با 247 کلاس درس اعلام کرد.
** خیرین ، مدیریت مشارکتی را محقق می کنند
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هم در این جشنواره مدیریت مشارکتی را تنها برون رفت آموزش و پرورش از کمبودها دانست و گفت : حضور خیرین در کنار آموزش و پرورش مدیریت مشارکتی و سلامت مدرسه را محقق می کند .
عسگری نیکزاد افزود : مدیریت مشارکتی در آموزش و پرورش باعث توفیق در فعالیت ها می شود و در این میان با توجه به مشکلات دولت ، خیرین نقش تاثیرگذاری دارند.
وی ابراز امید واری کرد که شرایط به گونه ای پیش برود با بهبود وضعیت سخت افزاری مدارس ، کمک های خیرین از مدرسه سازی به سمت مدرسه پروری هدایت شود.
مدیرکل آموزش و پرورش گفت : فعالیت ها و برنامه ریزی ها باید در جهت غنی سازی و کاهش دغدغه معلمان ، والدین ، برنامه های درسی و دیگر اقدامات فرهنگی باشد تا آموزش و پرورش به رسالت واقعی خود دست یابد.
** خیرین ، ضامن سلامت نظام جمهوری اسلامی هستند
معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این جشنواره گفت : خیرین با قدم گذاشتن در جهت تعالی آموزش و پرورش و همچنین تعالی آخرت خود ، سربلندی و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران را به ارمغان آورده اند.
علی نبیان افزود : خیرین نباید خود را فقط متعلق به خانواده ببینند ، بلکه آنان پدران و اولیای همه مردم هستند .
وی ادامه داد : خیرین علاوه بر اینکه توانستند با کارنامه درخشنان خود باری از روی دوش دولت بردارند ، موفق شدند توان آموزشی و تربیتی کشور و نظام جمهوری اسلامی را نیز توسعه و ارتقاع دهند .
معاون عمرانی استاندار مازندران با بیان اینکه هر کسی توفیق قدم نهادن در راه خیرین را پیدا نخواهد کرد ، گفت : دولت و مردم همه باید نام ، نیت و راه خیرین را زنده نگه دارند و آن را ادامه دهند .
در حال حاضر یکهزار و 400 نفر خیر مدرسه ساز در مازندران فعال هستند.
بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز مازندران به مناسبت بیستمین سالروز شکل گیری این مجمع امروز در مجموعه دانش آموزی بادله شهرستان ساری برگزار شد .
همچنین در مراسم امروز در کنار تجلیل از خیرین ریش سفید و قدیمی ، از خیرین جوان استان مازندران نیز تقدیر و به رسم یادبود ، لوح سپاس اهدا شد.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.