آیت الله نوری همدانی گفت: انقلاب اسلامی همه مستضعفان و محرومان جهان را امیدوار کرده است.

به گزارش ایلنا از ساری،آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در همایش سفیران هدایت، سربازان ولایت در مصلی ساری اظهار داشت: مردم خطه عالم پرور و متعهد مازندران بسیار پارسا هستند و دارای تعهد انقلابی با سابقه درخشان که 10 هزار و 400 شهید تقدیم انقلاب کردند.

وی افزود: همچنین دیار علویان شمار زیادی شهدا و آزادگان زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده و علمای بزرگی نیز در این استان تربیت‌ یافته است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه طلبگی، شغل انبیا به شمار می آید،گفت: اسلام نیز از روزی که علما در درس علم و دین گام برداشته‌اند برایشان فرش قرمز پهن کرده است.

وی اشتغال حوزوی و تأسیس آن  را امری بزرگ دانست و افزود:باید حوزه‌ها را مدیریت و تأسیس کنیم. تربیت طلاب در حوزه‌ها یک وظیفه بسیار مهم است و به‌عنوان تعبد در دین محسوب می‌شود.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر ارتباط حوزه‌ها در درس و مباحثه گفت : حوزه ها در شهرهای نزدیک با هم مذاکره و مباحثه داشته باشند.

 

وی افزود: باید خدمتگذار مردم از جهات متعدد باشیم؛ در راهنمایی تواضع داشته و درهای خانه علما و روحانیون به روی مردم باز باشد و شما باید پناه‌گاه مردم باشید.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد:علما دارای مقام بسیار مهمی هستند و اسلام نیز تکریم فراوانی از علما به‌جا آورده است.

این مرجع تقلید شیعیان،با تأکید بر ضرورت خدمتگزاری به مردم و تکریم آنان افزود: باید با مردم مهربانانه و با تواضع برخورد کرد زیرا مردم روحانیان را قرارگاه خود می‌دانند و باید به آنان احترام کرد.

آیت الله نوری همدانی  با اشاره به اینکه مردم هم همراه انقلاب اسلامی بودند، گفت: در حال حاضر باید دشمنان و دوستان را بشناسیم، انقلاب اسلامی همه مستضعفان و محرومان جهان را امیدوار کرده است.

وی تصریح کرد: شعار امام راحل بسیار بزرگ است، بنده در ملاقات‌ها تأکید می‌کنم که سه کتاب صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت امام راحل باید به‌صورت جدی مطالعه شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.