حبیب حسین زادگان روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در حالی که تا پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم در سال 92 تنها هشت تشکل مردم نهاد حوزه جوانان در مازندران فعالیت داشت ، این آمار در پایان سال گذشته به 90 تشکل رسید.
وی اعتماد به جوانان برای حل مشکلات و تاثیر بی همتای این قشر بر توسعه و پیشرفت کشور را مهم ترین علت افزایش تمایل به کار جمعی در جوانان مازندران دانست و گفت که هم اکنون نیز درخواست تشکیل 15 تشکل مردم نهاد حوزه جوانان در دست بررسی است .
استان مازندران بر اساس نتایج سرشماری سال 95 حدود سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 23 درصد آنها در سن جوانی هستند.
مرکز آمار ایران سنین 15 تا 29 سال را سن جوانی می داند.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اعلام این که جمعیت جوان مازندران 2 درصد کمتر از میانگین کشوری است ، گفت که پارسال 11 هزار زوج جوان با معرفی به بانک تسهیلات ازدوج دریافت کردند.
میانگین جمعیت جوان کشور 25 درصد است .
حسین زادگان افزود : برای سال جاری نیز هماهنگی لازم با بانک ها برای پرداخت تسهیلات 150 میلیون ریالی ازدواج به جوانان انجام شد و پرداخت ها در دستور کار قرار گرفت.
طبق آمار ، بانک ها در سال گذشته یکهزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت کردند.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران تجلیل از جوانان برتر، مسابقات فرهنگی و ورزشی را از مهمترین برنامه برای هفته جوان در مازندران اعلام کرد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.