مهدی چمران روز دوشنبه در همایش بررسی روند انقلاب اسلامی که به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد، افزود: با بررسی تاریخ یکصد سال اخیرایران به این نتیجه می رسیم که با اتکاء به ملی گرایی مطلق نمی توانیم به موفقیت های بزرگ دست یابیم.
وی اظهارداشت: تاریخ مشروطه ایران و ملی شدن صنعت نفت در کشور ما با اتکاء به ارزش های دینی و روحیه ملی گرایی به موفقیت های خوبی رسیده اند اما بلافاصله وقتی با ارزش های دینی فاصله گرفته شد و تنها به ملی گرایی اتکاء شده آن موفقیت های بدست آمده را به باد داده و به دامان استبداد افتاده ایم.
وی ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی ما به پیروزی رسیده بخاطر ارزش های دینی بوده و اگر امروز بخواهیم ماندگاری این انقلاب را تضمین کنیم به هیچ عنوان نباید با ارزش های دینی فاصله بگیریم.
وی گفت: تاریخ باید برای ما درس عبرتی باشد و به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم اشتباهات انقلاب مشروطه و روند ملی شدن صنعت نفت در کشور تکرار شود.
چمران بیان داشت: دشمنان این انقلاب بخاطر ذخایر عظیم نفت و گاز ، دشمن ملت ایران نیستند چرا که کشورهای دیگر نیز این سرمایه های مهم را دارا می باشند اما استکبار با آنان دشمنی نمی کند.
وی افزود: ایدئولوژی بودن انقلاب اسلامی عامل اصلی دشمنی استکبار و استعمار برای کشور ماست و به هر شکل ممکن دشمنان این انقلاب می خواهند مردم از ارزش های دینی فاصله بگیرند.
رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت: اگر کشورما در طول هشت سال دفاع مقدس به پیروزی های بزرگی دست یافته است و امروز هم به عنوان یک کشور مقتدر در منطقه مطرح است به خاطر ایدئولوژی است و همه باید هوشیار باشیم تا دشمن به این اصل ضربه وارد نکند.
همایش بررسی روند انقلاب اسلامی روز دوشنبه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با حضور دانشجویان در این دانشگاه برگزار شد.
7343/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.