فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلای مازندران از برگزاری دومین رزمواره شهدای خان‌طومان به مناسبت دومین سالگرد شهادت آنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،سردار حمیدرضا رستمیان صبح امروز در نشست خبری با موضوع گرامیداشت اردیبهشت مقاومت (شهدای خان‌طومان) با بیان اینکه مازندران سابقه درخشانی در زمان دفاع مقدس و همچنین جبهه مقاومت در دفاع از حرم اهل بیت دارد، اظهار داشت: مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دفاع مقدس و ۴۲ شهید دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقدیم کرده است که ۲۳ شهید از لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا، ۱۴ شهید نیروی قدس و پنج شهید متفرقه در قالب یگان‌های مختلف بوده است.

وی با اشاره به حضور یک‌ماهه رزمندگان مازندران در خان‌طومان افزود: رزمندگان ایرانی در این مدت ۳۵۰ تن از نیروهای دشمن را کشته و یک‌هزار نفر را زخمی و ۱۵ دستگاه تانک، نفر بر و خودروی دشمن را منهدم کردند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا با اشاره به دومین سالگرد شهدای مدافعان حرم مازندران با محوریت شهدای خان‌طومان ، گفت: روز ۱۹ اردیبهشت در قالب اردیبهشت مقاومت دو (دومین سال) در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

رستمیان برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و نظامی، ایستگاه‌های صلواتی، رزمایش نظامی، مرثیه‌سرایی و مداحی و رزمایش نظامی را از جمله برنامه‌های این رزمواره برشمرد و افزود: در طول یک سال گذشته خاطرات شهدای خان‌طومان جمع‌آوری و منتشر شده است که در دومین سالگرد این شهدا رونمایی خواهد شد.

وی‌ همچنین از در دستور کار بودن شش کتاب دیگر خبر داد.

رستمیان دیدار با خانواده‌های شهدا در سراسر استان را نیز از جمله برنامه‌های دومین رزمواره شهدای خان‌طومان اعلام کرد.

سردار رستمیان گفت: این رزمواره در واقع به شکل تجمع مردمی خواهد بود که با نماز مغرب و عشاء از هفت‌تپه آغاز شده و شبیه به کاروان راهیان نور به گلزار شهدا وصل می‌شود.

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در پایان تأکید کرد: نیاز است که رسانه‌ها علاوه بر بحث خبری، به نشر فرهنگ جهاد و شهادت بپردازند.

وی با اشاره به رشادت های مدافعان حرم در آن سوی مرزهای ایران در عراق و سوریه را در قدم اول امنیت پایدار و همه جانبه ی جمهوری اسلامی ایران دانست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.