به گزارش ایرنا ، عبدالصمد صفرنژاد روز چهاشنبه در نشست ستاد اجرایی مدیریت بحران شهرستان که با محوریت آتش سوزی و اطفای حریق در جنگل های نوشهر برگزار شد ، گفت که عده ای بدون تجربه درحوزه نحوه مقابله با بحران تلاش دارند با ارائه اطلاعات غلط به افکارعمومی، سیاه نمایی و عملکرد مسئولان را درچنین شرائطی کم رنگ جلوه دهند.
برخی از کانال ها و شبکه های مجازی منطقه به هنگام بروز حادثه آتش سوزی اخیر در بخش کجور نوشهر تلاش داشتند تا به بهانه قرار دادن این آتش سوزی عملکرد دستگاه های اجرایی و خصوصا دولت را زیر سوال ببرند.
وی افزود :‌ بیان واقعی مشکلات و نقدهای سازنده در زمان بحران می تواند سبب موفقیت بیشتر مسئولان در نحوه پیشگیری ، مقابله ومهار بحران شود اما انعکاس اطلاعات واهی جز پاشیدن بذرناامیدی در دل مردم نتیجه ای دیگری به همراه نخواهد داشت.
فرماندار نوشهر ادامه داد :‌ ‌به عنوان نمونه آتش سوزی جنگل های کجور که در نوروز امسال بوقوع پیوست ، اگرهمراهی مسئولان دستگاه های اجرایی ، اعضای شوراهای اسلامی ، دهیاران و ارگان های نظامی صورت نمی گرفت ، شعله های آتش گستره زیادی از جنگل های این منطقه را به خاکستر تبدیل می کرد.
آتش سوزی هفتم فروردین ماه جاری در کهنه ده بخش تاریخی و کوهستانی کجور نوشهر به حدود 45 هکتار از جنگل های این منطقه خسارت زد.
فرماندارنوشهر آتش سوزی نوروزامسال در جنگل های نوشهر را فرصتی برای آمادگی بیشتر مسئولان در بعد پیشگیری ، مقابله و مهار بموقع چنین حوادثی دراین شهرستان دانست و تاکید کرد با توجه به زنگ خطر پدیده خشکسالی براثر کاهش نزولات جوی احتمال تکرار چنین حوادثی در این منطقه وجود دارد.
صفرنژاد گفت که پذیرفته نیست عده ای از مسئولان با این ادعا که بروز حوادث کم آبی ، آتش سوزی جنگل ها ، زلزله یا سیل بنوعی سبب غافلگیری آن ها شده است.
وی خواستار تشکیل یک کارگروه برای شناسایی ظرفیت های موجود در بعد پیشگیری ، مقابله و مهار چنین حوادثی در این شهرستان شد.
تعدادی از مسئولان عضو ستاد اجرایی مدیریت بحران شهرستان نوشهر در این جلسه مباحثی مانند معرفی جنگل های هیرکانی ، بیان علل و عوامل آتش سوزی در این عرصه ملی و نحوه مقابله با این بلای طبیعی در این منطقه پرداختند.
حوزهٔ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با بیش از 662 هزار هکتار در دامنهٔ شمالی البرز مرکزی و در غرب استان قرار دارد .
این حوزه یکی از چهار حوزهٔ منابع طبیعی شمال ایران است که به دلیل اهمیتی که دارد به صورت اداره کل مستقل و به مرکزیت نوشهر اداره می‌شود و از رُویان تا رامسر را در بر می‌گیرد.
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.