به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار مرتضی قربانی یکشنبه شب در یادواره سرداران و 430 شهید شهرستان نکا و شهدای مدافع حرم با محوریت سردار سرلشگر محمدحسن قاسمی ‌طوسی قائم مقام لشگر ویژه 25 کربلا مازندران در دوران دفاع مقدس افزود : همه ما در قبال شهدا وظیفه مهمی داریم و علاوه بر ادامه مسیر شهدا عمل به وصایای آنان از مهم ترین وظایف است.
وی اظهار داشت : یکی از مهم ترین وصایای شهدا ، قرار گرفتن در مسیر رهبری و تبعیت از ولی فقیه بود و در همین راستا باید در سال جدید با توجه به فرمایشات رهبری و شعار ' حمایت از کالای ایرانی' به عنوان شعار سال ، بیش از هر زمان دیگری در این مسیر حرکت کنیم .
قربانی حمایت از کالای ایرانی را یک تکلیف شرعی دانست و تاکید کرد : این شعار همچنین حرکت در مسیر ادامه حمایت از نظام و انقلاب است.
وی با اظهار این که شهید طوسی ها امروز محور وحدت در جامعه هستند ، افزود : همه ما باید به دور از مسائل مختلف و به حرمت خون آنان ، برادری و اتحاد خود را حفظ و تقویت کنیم.
فرمانده لشگر 25 کربلای مازندران در دوران دفاع مقدس گفت : روزه داری ، عبادت ، شب زنده داری ها و نماز شب های شهدا و رزمندگان ما موجب فتوحات و پیروزی های ما شد و اگر اکنون موفق نمی شویم به دلیل ارتباط ضعیف ما با خداست که باید قوی شود.
وی افزود : امروز در سایه ولایت فقیه و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری در اوج عزت و اقتدار هستیم و باید این اقتدار و عزت را حفظ کنیم.
سردار قربانی با تاکید بر ضرورت حمایت از خانواده ها و مراقبت از جوانان ، گفت : دشمن با ترفندهای مختلف برای ضربه زدن به جوانان وارد شده است و امروز باید با استفاده از توانمندی جوانان کانون اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال را راه اندازی کنیم.
وی افزود : شهدا با خون خود و خانواده های شهدا با ایثار و استقامت برای پایداری انقلاب تلاش کردند و همه ما مدیون این ایثار و گذشت و استقامت هستیم و باید این حرمت ها و ولایتمداری به عنوان وصیت مهم شهدا حفظ شود.
یازدهمین یادواره سرداران و بیش از 430 شهید شهرستان نکا و شهدای مدافع حرم، با محوریت سردار طوسی و بزرگداشت شهدای مدافع حرم در مصلای امام خمینی شهر نکا در شرق مازندران برگزار شد.
در این آئین که همراه با مداحی مداحان اهل بیت (ع) بود ، حاضرین بار دیگر با آرمان های والای شهدا در پاسداری از انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.
شهید محمدحسن قاسمی طوسی ، در سال 1337 در روستای طوسکلای شهرستان نکا دیده به جهان گشود و در 18 فروردین ماه سال 1366 در سن 29 سالگی در منطقه عملیاتی ' شلمچه ' با اصابت ترکش های خمپاره عراقی ها به شهادت رسید و مفقود شد.
پیکر پاک این سردار شهید مازندرانی که مدتی قائم مقام لشگر ویژه کربلا در دوران دفاع مقدس بود در سال 1374 و هشت سال پس از شهادت به زادگاهش بازگشت و با برگزاری مراسم تشییع باشکوه در گلزار شهدای روستای طوسکلا به خاک سپرده شد.
دو برادر دیگر سردار شهید محمد حسن قاسمی طوسی به نام های محمد حسین و محمد ابراهیم نیز در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.
7332/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.