معاون درمان وزیر بهداشت و درمان کشورگفت: در ایام نوروز تاکنون بیش از یک میبلیون مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی کشور صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکترقاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان های ساری از مراجعه بیش ازیک میلیون نفر به مراکز بهداشتی و درمانی کشوردر ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: در همین مدت بیش از 200 بیمار با بالگرد به مراکز خدماتی و درمانی منتقل شدند.

وی افزود: اورژانس های 115 کشور تاکنون 120 هزار ماموریت انجام داده که بیش از 30 درصد آن مربوط به حوادث ترافیکی بوده است که بخشی از آنان درمحل درمان و بخش عمده ای از مصدومین هم به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

معاون درمان وزرات بهداشت با اعلام اینکه تاکنون بیش از 30 هزار عمل جراحی در مراکز درمانی کشور انجام شده است ، گفت:ازاین تعداد 17 هزار مورد مربوط به اورژانس و 13 هزار مورد غیر اورژانسی بوده است.

وی با اعلام این خبر افزود: این آمار نشان می‌دهد که بیمارستان های کشور در این ایام فعال بوده وپزشکان متخصص در بیمارستان ها حضور دارند.

جان بابایی گفت: بالغ بر 850  پزشک متخصص مقیم دربیمارستانهای کشور داریم که این آمار جدا از پزشکان آنکال و حضور پزشکان عمومی است.

جان بابایی در خصوص ارائه خدمات بهداشتی درمانی در روستاها، افزود: در مورد مراکز بهداشتی درمانی روستایی حداقل 50 درصد مراکز بهداشتی و درمانی روستاها باز بوده و به مردم و مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت درباره فعالیت مرکز تخصصی قلب فاطمه زهرای ساری گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 11 عمل جراحی بازو بیش از 15 مورد خدمات آنژیوگرافی اورژانسی و بیش از 40 مورد خدمات آنژیوگرافی غیر اورژانسی در این بیمارستان صورت گرفته است.

وی به فعالیت بیمارستان های مازندران در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: تمامی بیمارستان استان در حال انجام خدمات رسانی به بیماران و مراجعین به بخش های مختلف مراکز درمانی هستند و دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه نمونه در این مدت خدمات سروپایی خود را متوقف نکرده است.

جان بابایی با اشاره به فعالیت کلینیک طوبی در مرکز مازندران از فعالیت این کلینیک با حضور پزشکان متخصص و غیر متخصص خبر داد.

وی افزود:  تیم های مختلفی از وزارت بهداشت به منظور بررسی کیفیت خدمات ارائه شده به مردم به صورت رسمی و  سرزده از مراکزاستان ها بازدید می کنند و البته همکاران ما در دانشگاه ها هم این بازدید ها را دردستور کار قرار داده اند.

جان بابایی با اشاره به اینکه احداث شهرستان عباس آباد زیر نظر وزارت بهداشت به اتمام رسیده است، گفت: این بیمارستان از این نظر پروژه نیمه تمام محسوب نمی شود و تنها نیازبه تامین نیروی انسانی دارد زیرا تجهیزات آن نیز به مبلغ 10 میلیارد تومان آماده شده است.

به گزارش ایلنا، صبح امروز دکترقاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت همراه با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از بیمارستان های فاطمه زهرا، امام و بوعلی ساری دیدن کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.