به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از بهشهر؛ مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در آیین امضای قرارداد احداث کارخانه تولید آرد ، بلغور و کنجاله ذرت گفت این قرارداد پیرو امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری سال گذشته فیمابین بندرامیرآباد و شرکت آرین پروتئین سویا در روز ملی حمل و نقل در راستای جذب سرمایه گذاری ، افزایش مشارکت بخش خصوصی و ایجاد اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد منعقد شد.

مهندس رضوانی با اشاره به اینکه قرارداد احداث کارخانه تولید آرد ، بلغور و کنجاله ذرت به عنوان اولین قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی بنادرکشور در سال ۹۷ می باشد افزود این کارخانه با سرمایه گذاری تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال در ۱۵ هزار مترمربع و با اشتغالزایی بیش از ۴۰ نفر در اراضی منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد احداث می شود.

وی افزایش ترافیک دریایی و بالا رفتن حجم تخلیه و بارگیری را یکی از اهداف سرمایه گذاری در بندر امیرآباد دانست و اظهار داشت این قرارداد به صورت اجاره بلندمدت ۲۰ ساله می باشد که طی مدت یک سال با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ هزار تن آرد ، بلغور و کنجاله ذرت به بهره برداری خواهد رسید.

مدیربندرامیرآباد در پایان به شعار " حمایت از کالای ایرانی " که مقام معظم رهبری در سال ۹۷ نامگذاری کردند ، اشاره و بر تحقق این امر با تکیه بر اجرای درست اصل ۴۴ قانون اساسی جهت جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و پویایی اقتصاد منطقه ، افزایش کیفیت محصولات توسط تولیدکنندگان و حمایت دست اندرکاران از تولیدکنندگان داخلی تأکید کرد.

گفتنی است مواد اولیه این کارخانه از کشورهای حاشیه دریای خزر و از طریق حمل ونقل دریایی تأمین می گردد و بخشی از محصولات تولیدی این کارخانه به کشورهای حوزه CIS، عراق و افغانستان صادر خواهد شد.

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 889753
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.