رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نکا روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از روز گذشته ( جمعه) آتش سوزی هایی در نقاط جنگلی منطقه ' لایی رودبار' نکا در منطقه هزارجریب گزارش شده که ماموران منابع طبیعی و اطفای حریق سریعا به منطقه اعزام شدند.
اسدالله احمدی افزود: با حضور به موقع مأموران این آتش مهار شد اما 2 هکتار از جنگل های این منطقه طعمه حریق شد.
به گزارش ایرنا، در سال جاری بیش از 50 هکتار از جنگل های نکا به دلیل سهل انگاری و عدم اطفای اتش دست ساخته توسط مسافران طعمه حریق شده است.
بر اساس این گزارش بالاترین دمای هوا دیروز با حدود 35 درجه سانتی گراد بالای صفر در منطقه ' قراخیل ' شهرستان قائمشهر ثبت شد و در ساری مرکز مازندران هم دمای هوا به 34.4 درجه بالای صفر رسید.
هواشناسی مازندران اعلام کرد که بالاترین دمای ثبت شده هوا طی ماه اسفند در دشت ناز با 32 درجه سانتی گراد بالای صفر در 18 اسفند سال 84 یعنی 12 سال پیش و در بابلسر هم با 32 درجه در 23 اسفند سال 1336 یعنی 60 سال پیش ثبت شده بود.
مازندران با 24 هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر قرار دارد.
از حدود هشت هزار گونه گیاهی ایران، حدود هزار و 800 گونه در جنگل های شمال وجود دارد.
از گیاهان موجود در جنگل های شمال 500 گونه، انحصاری این منطقه است که گونه های درختی شمشاد، اَنجیلی، سفید پَلَت و لَرگ از آن جمله آنها هستند.
/ 7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.