به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله نور الله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری برخی اظهار نظرهای مقام های کشورهای اروپائی در باره جمهوری اسلامی ایران را ناشی از فشار آمریکا دانست و افزود : خواسته های نابجای آمریکا و تهدید به براندازی برای ما تازگی ندارد و هرگز در اراده آهنین مردم خداجوی و دولتمردان دلسوز ما تاثیری نخواهد داشت .
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت : تمام اقدامات آمریکا و همپیمانانش ناشی از وحشت از جمهوری اسلامی بوده و تحمل جایگاه این نظام الهی در منطقه برایشان دشوار است.
خطیب جمعه ساری افزود : فعالیت گسترده دشمنان در فضای مجازی هم دلیلی دیگر بر هراس آنان از جمهوری اسلامی است و به رغم این تلاش های شبانه روزی ، مردم همچنان وفادار به ارزش های دینی و ولایت فقیه هستند و مشکلات معیشتی ، فقر و بیکاری نتوانسته خللی در این زمینه ایجاد کند.
امام جمعه ساری همچنین با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) ، تولد امام خمینی (ره) ، روز زن و روز مادر ، گفت : انتخاب میلاد حضرت زهرا (س) به عنوان روز زن ، نشان از اهمیت جایگاه بانوان در نظام الهی دارد.
وی از بانوان به عنوان ستون اصلی خانواده یاد کرد و افزود : بانوان با پیروی از سیره فاطمی می توانند از تزلزلی که همواره در خانواده ها مشاهده می شود ، جلو گیری کنند.
او ادامه داد : بیان اینکه زن در نظام غربی آزادی دارد ، یک دروغ بزرگ از سوی استکبار جهانی در فضای مجازی است که اینگونه سعی دارند دخترانمان را تحت تاثیر تبلیغات مسموم خود قرار دهند که نتیجه آن اعتراض به حجاب اجباری است.
طبرسی با تاکید بر این که حجاب یکی از آموزه های ارزشمند اسلام است ، گفت : خون های زیادی در یک قرن اخیر در این زمینه ریخته شد که مهم ترین آن واقعه کشف حجاب رضاخانی بوده است .
وی با اشاره به اینکه زن در دنیای غرب وسیله جنسی ، تجارت و اسیر دست قدرتمندان و سرمایه داران است ، افزود : حتما کسانی که می گویند حجاب اجباری نیست و اختیاری است ، فردا در مورد نماز ، روزه و سایر فروع دین هم همین حرف ها را خواهند زد.
امام جمعه ساری همچنین هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را هم گرامی داشت و با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ درختکاری و حفاظت از جنگل و سایر منابع طبیعی مطابق آموزه های دین اسلام ، گفت : کارشناسان باید در این هفته در مورد تاثیر درختکاری و منابع طبیعی در هوای سالم و سلامت جسم و جان ، برای مردم سخنرانی کنند.
وی به سفارش اکید اسلام در احسان و نیکو کاری هم اشاره کرد و افزود : شهروندان با شرکت در جشن نیکو کاری درهای بهشت را به روی خود می گشایند.
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.