مهران حسنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این ظرفیت اقامتگاههای رسمی و غیر رسمی از قبیل هتل ، متل ، هتل آپارتمان ، مجتمع های گردشگری ، مدارس ، زائر سراها و مجتمع های اقامتی دولتی را شامل می شود.
وی تاکید کرد که بر اساس دستور العمل ابلاغی ستاد سفر کشور ، آموزش و پرورش در تعطیلات نوروزی 97 موظف است تنها فرهنگیان را در مجموعه های اقامتی خود پذیرش کرده و اسکان دهد .
** افزایش 20درصدی ورود گردشگر به مازندران
معاون میراث فرهنگی مازندران همچنین گفت که بر اساس گزارش های صاحبان تاسیسات گردشگری و با توجه به پر شدن رزرو برخی از این اقامتگاهها تا نیمه اسفند ماه امسال ، پیش بینی می شود نوروز 97 نسبت به نورورز گذشته ورود مسافر و گردشگر به استان افزایش چشمگیری یابد.
وی افزود : تا ابتدای اسفند ماه جاری 50 میلیون نفر شب اقامت گردشگر در مازندران ثبت شد که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است .
حسنی از فعالیت تیم های نظارتی گردشگری در تمامی ایام سال در مازندران خبر داد و گفت که در ایام نوروز گروههای نظارتی به صورت مستمر ، ویژه و چند مرحله ای از تاسیسات گردشگری بازرسی خواهند کرد .
وی افزود : هم اکنون 20 کارشناس استانی برای نظارت و بازرسی تاسیسات گردشگری در سراسر استان فعال هستند و حدود 40 گروه نظارتی هم به همراه کارشناسان به صورت شهرستانی فعالیت دارند.
او ادامه داد : کمیته مشترگ نظارت نیز در ایام عید نوروز فعال می شوند که اعضای آن ، کارشناسان میراث فرهنگی ، اماکن عمومی ، صنعت و معدن و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هستند که هم در به صورت استانی و هم در سطح شهرستان زیر نظر ستاد سفر فعالیت می کنند .
معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران گفت : این نظارت ها شامل نطارت بر مسائل محیط زیستی واحد و تاسیسات گردشگری ، بررسی کیفیت و کمیت خدمات دهی و بررسی رفتار و کنش نیروهای خدماتی واحد های گردشگر پذیر می شود .
او افزود : در برخورد با واحد های متخلف برای بار نخست تذکر داده می شود و در صورت تکرار تخلف ، پروانه فعالیت واحد متخلف باطل خواهد شد.
حسنی گفت : گردشگران و مسافران می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در واحدهای اقامتی و گردشگری ، موارد را از طریق سامانه 09629 اطلاع دهند .
وی افزود : در طول تعطیلات نوروزی 87 پایگاه ثابت ، سیار و ایمنی و سلامت هلال احمر و همچنین 84 پایگاه اورژانس و 134 اکیپ امداد خودرو در 24 پایگاه و 37 داروخانه شبانه روزی در سراسر استان به مسافران نوروزی خدمات خواهند داد .
** 70 منزل بوم گردی میزبان مسافران در نوروز 97
معاون گردشگری مازندران همچنین گفت که در تعطیلات نوروزی پیش رو 70 واحد بوم گردی با ظرفیت حدود سه هزار نفر شب اقامت میزبان مهمانان نوروزی مازندران خواهند بود .
وی افزود : نظارت بر واحد های بوم گردی به دلیل موقعیت جغرافیایی این مناطق از حساسیت بیشتری برخوردار است و از این واحد ها به صورت مستمر بازرسی خواهد شد.
او ادامه داد : قیمت اسکان در اقامتگاه های بوم گردی بر اساس مصوباتی است که به آنها ابلاغ می شود و هر نرخی خارج از مصوبات غیر قانونی ، تخلف محسوب می شود و مردم حتما در صورت مشاهده تخلف را گزارش کنند.
استان مازندران با داشتن 380 کیلومتر خط ساحلی و 550 کیلومتر خط کوهستانی سالانه مقصد میلیون ها گردشگر و مسافر ایرانی و خارجی است .
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.