حسین اصغرزاده روز پنجشنبه در نوشهر به خبرنگار ایرنا گفت : طرح نظارتی نوروز 96 در مازندران با هدف کنترل و نظارت بر وضعیت بازار با 200 بازرس صنعت، معدن و تجارت و 100 بازرس از اتاق‌های اصناف پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز را دو بخش نظارت بر خدمات و کالا انجام می دهند.
وی گفت : تیم‌های مشترک بازرسی متشکل از سازمان صنعت و معدن، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره غله، اداره ‌کل استاندارد و سایر نهادهای مرتبط بر کمیت و کیفیت خدمات و کالا نیز نظارت کامل داشته و با هرگونه سوء استفاده احتمالی مقابله خواهند کرد.
اصغرزاده افزود : این نظارت در روزهای تعطیل نیز به صورت ویژه و کشیک با جدیت صورت خواهد گرفت و در این راستا نیز مردم و گردشگران در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی می توانند گزارش های خود را از طریق سامانه 124 برای رسیدگی به سازمان صنعت ،معدن وتجارت این استان ارائه دهند تا در کمترین زمان ممکن از سوی بازرسان این سازمان مورد بررسی قرار گیرد.
وی ، نظارت بر نحوه فروش کالا، تنظیم و رصد بازار، برخورد قاطع با متخلفان، رعایت حقوق مصرف کنندگان و نظارت بر نحوه عملکرد واحدهای صنفی را از اهداف مهم اجرای طرح نوروزی عنوان کرد.
اصغرزاده گفت : طرح ویژه نظارت و بازرسی نوروز از هفتم بهمن ماه آغاز شد و تا 31 فروردین در مازندران همزمان با تمامی استان های کشور در جهت آرامش خاطر مردم از ثبات قیمت‌ها و سهولت در تأمین مایحتاج عمومی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت اجرا می شود.
در طرح نظارتی نوروز در بخش کالایی نظارت بر بازار پوشاک، میدان‌های میوه و تره‌ بار و نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و در عرصه خدماتی نیز شرکت‌های مسافربری، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها و رستوران‌های بین ‌شهری خواهد بود.
رئیس نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران همچنین گفت : در 10 ماهه امسال 208 هزار بازرسی واحدهای صنفی مازندران صورت گرفت که 14 هزار و 250 تخلف شناسایی شد که از این میان 11 هزار و 700 هزار پرونده واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
اصغرزاده ادامه داد: در این مدت همچنین بیش از پنج هزار گزارش مردمی در ستاد این سازمان ثبت شده است که 2 هزار و 410 فقره آن تلفنی، یک هزار و 50 مورد حضوری و یک هزار و 500 فقره نیز گزارش کتبی است.
در حال حاضر حدود 160 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان مازندران وجود دارد که از این تعداد بیش از 18 هزار واحد در مرکز استان مستقر است.
/1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.