به گزارش خبرنگارایرنا،دراین حادثه که اول اردیبهشت ماه سال 94 رخ داد، 12 نفرازسرنشینان اتوبوس اسکانیا جان خود را از دست دادند و18 نفرمصدوم شدند که احکام نهایی برای دریافت دیه این افراد 5 مردادماه سال جاری از سوی دادسرای سوادکوه قطعی و به بیمه دانا برای پرداخت دیه ارسال شده است.
با این وجود بنا به اظهار برخی از خانواده کشته شدگان و مصدومان این حادثه ناگوار، انها هنوز نتوانستند دیه و سایر حق و حقوقشان را دریافت کنند.
سرنشینان اتوبوس اسکانیا حادثه دیده در محور فیروزکوه- قائمشهر مسافران یکی از شرکت های هواپیمایی مسیر مشهد - ساری بودند که به دلیل شرایط نامساعد جوی مسافرانش را به جای فرودگاه ساری درفرودگاه مهرآباد تهران پیاده کرد.
این شرکت هوایی در تهران با اجاره یک دستگاه اتوبوس اسکانیا مسافرانش را راهی مازندران کرد که در محورفیروزکوه- قائمشهر این خودرو به علت آنچه که از سوی راهنمایی و رانندگی خواب آلودگی و خستگی راننده اعلام شد به دره سقوط کرد.
** پرداخت دیه تا پایان اسفندماه
رئیس بیمه دانا ساری گفت: دیه ای که با حکم نهایی دادگاه برای حادثه دیدگان سقوط اتوبوس به دره در محور فیروزکوه - قائمشهر صادر شد،تا پایان سال جاری پرداخت می شود.
فرزاد آفرین روز شنبه در گفت و گوی تلفنی با خبرنگارایرنا افزود : حکم قطعی این حادثه که حدود 40 میلیارد ریال برآورد می شود ، مردادماه سال جاری به بیمه ابلاغ و پس از آن تشکیل پرونده برای پرداخت دیه در دستور کار این شرکت بیمه ای قرارگرفت.
وی اضافه کرد : میزان غرامت پرداختی صادره از دادگاه بیش از اختیار استانی شرکت بیمه دانا است و پرونده برای اخذ مجوزهیات مدیره به مرکز ارسال شد و بزودی با اخذ مجوز از هیات مدیره این غرامت تا سقف 2 میلیارد و 200 میلیون ریال مطابق تعهد بیمه ای سال 93 این شرکت نسبت به خودرو برای هرحادثه دیده و یا خانواده شان پرداخت می شود.
آفرین اظهارداشت : سقف مازاد این پرداختی که حدود 600 میلیون ریال برای فوت شدگان حادثه سقوط خودرو از محل صندوق تامین خسارت که در خارج از حیطه وظایف این شرکت بیمه ای است، با حکم دادگاه پرداخت خواهد شد.
وی سقف بیمه شخص ثالث اتوبوس اسکانیایی که در سال 94 در محور فیروزکوه- قائمشهر به دره سقوط کرد و در آن 18 مسافر زخمی و 12 نفر کشته شدند را طبق بیمه نامه سال 93 حدود 2 میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد.
رئیس شبعه بیمه دانا در ساری مرکز مازندران گفت که غرامت پیش بینی حدود 40 میلیارد ریالی به حساب دادگستری واریزو از طریق دادگاه به حساب ذینفعان پرداخت خواهد شد.
آفرین برخی فرازو نشیب در مراحل رسیدگی پرونده حادثه سقوط اتوبوس اسکانیا را دلیل تاخیر در پرداخت دیه غرامتی حادثه دیدگان و خانواده متوفیان بیان کرد.
در آبان ماه سال جاری نیز براثر سقوط یک دستگاه اتوبوس در محور فیروزکوه- قائمشهر 14 نفر کشته و 18 نفر مصدوم شدند.
6982/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.