علی معتمد زادگان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود که شرکت های دانش بنیان استان در حال حاضر 200 نوع محصول تولید می کنند که نشانگر ظرفیت بالای این حوزه برای سرمایه گذاری است .
بر اساس آمارهای رسمی ، هم اکنون 106 شرکت بزرگ و کوچک به عنوان شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری مازندران مستقرند که برای 800 نفر به صورت مستقیم و 600 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده اند.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران با اشاره به اینکه محصولات دانش بنیان با 2 هدف معنوی و تجاری اختراع و تولید می شوند ، گفت : طرح ها و ایده هائی که با هدف تجاری ارائه می شود ، پس از بررسی توجیه اقتصادی آن در صورت توانایی جذب سرمایه ، به بازار معرفی می شوند .
** ثبت 60 اختراع دانش بنیان
معتمدزادگان همچنین اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 60 اختراع در مازندران در پارک علم و فناوری داوری و ثبت شد که نسبت به سال قبل 60 درصد رشد داشته است .
وی افزود : از این تعداد 46 ایده و اختراع جذب و بر روی آن سرمایه گذاری و یا تسهیلاتی برای تجاری شدن آن اعطا شده است .
رئیس پارک علم و فناوری مازندران ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان را از جمله مزیت های فعالیت در پارک علم و فناوری برشمرد و گفت که در 10 ماهه امسال بیش از 11 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات برای اشتغالزایی در بخش ایده ها و اختراعات دانش بنیان استان اعطا شده که افزایش 255 درصدی نسبت به سال گذشته دارد.
مازندران دارای یک پارک علم و فناوری و 12 مرکز رشد است که چهار مرکز آن از جمله ساری ، آمل ، نوشهر و سیمرغ مستقیم زیر مجموعه پارک علم و فناوری محسوب می شوند .
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.