به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز دوشنبه پس از نشست مشترک با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تهران که در باره بررسی چگونگی اجرای طرح اتصال مازندران به متروی تهران برگزار شد ، افزود : عملیاتی شدن این طرح منوط به اجرای طرح مطالعاتی آن از سوی وزارت راه و شهرسازی است.
وی گفت : پس از تکمیل طرح مطالعاتی از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ، ارزیابی های بعدی برای اجرایی شدن این طرح برای مازندران انجام می شود.
نماینده عالی دولت در مازندران افزود : طرح اتصال متروی تهران به مازندران یک طرح بزرگ است که به کار مطالعاتی دقیق نیاز دارد.
اتصال مازندران به مترو تهران در بستر اجرای طرح برقی شدن راه آهن این خطه شمال کشور که با سرمایه گذاری یک میلیارد یورویی روسیه از سال آینده عملیاتی می شود، امکان پذیر می شود.
طرح برقی کردن راه آهن شمال از سوی بانک روسی به عنوان تامین کننده مالی مورد تایید قرارگرفت و طرح مطالعاتی آن نیز خاتمه یافته است .
** خداحافظی با ترافیک سنگین مازندران
استاندارمازندران گفت که در شرایط فعلی بیش از 90 درصد از سیستم حمل و نقل این استان جاده ای است که علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین خودرویی ، توسعه این خطه شمال کشور را نیز کند کرده است .
وی افزود : مازندران برای خارج شدن از وضعیت ترافیکی به خصوص در تعطیلات نیاز به خارج شدن از اتکاء به سیستم حمل و نقلی تک پایه است و با ارتباط دو جانبه ای که بین تهران و مازندران وجود دارد، اتصال ریلی راهکار مناسبی محسوب می شود.
بر اساس آمارهای رسمی سالانه دستکم 20 میلیون مسافر و گردشگر به مازندران سفر می کنند که سهم راه آهن و فرودگاهها در مجموع کمتر از 2 میلیون نفر است .
مازندران سه فرودگاه در شهرهای ساری ، رامسر و نوشهر دارد که سال گذشته 450 هزار مسافر را جا به جا کرد .
نماینده عالی دولت در مازندران مهم ترین مزیت اجرایی شدن این طرح را کاهش زمان سفر میان تهران - مازندران اعلام کرد و گفت که با تکمیل طرح اتصال راه آهن مازندران به مترو تهران زمان سفر به یک ساعت کاهش خواهد یافت.
در حال حاضر زمان سفر از تهران به مازندران و بر عکس در صورت نبود ترافیک با خودروهای شخصی دستکم چهار ساعت است که در مواقع ترافیک تا 15 ساعت افزایش می یابد.
استاندار مازندران تسریع در جا به جایی مسافر و بار را از دیگر مزیت های اجرایی شدن طرح اتصال متروی تهران به این استان اعلام کرد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.