به گزارش ایرنا ، علیرضا مقدسی روز دوشنبه در آئین معارفه مدیرکل جدید گمرکات مازندران افزود :‌ ارزش ریالی این پرونده های قاچاق حدود هزارو900 میلیارد ریال بوده است.
وی اظهارداشت :‌ در مرزهای خروجی نیز حدود 500 مورد قاچاق انسان همراه با حمل بار از طریق کانتینر با بهره گیری از امکانات و نرم افزاری های نوین گمرکی کشف و شناسایی شد.
معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آنکه حدود 90 درصد تجارت داخلی و خارجی در کشور از طریق ناوگان حمل و نقل دریایی انجام می گیرد ، گفت :‌ با توجه به وجود دریا در جنوب و شمال کشور ، اداره کل گمرکات مازندران نیز باید با اتخاذ سازوکارهای ویژه صادرات و واردات کالا تلاش کند.
مقدسی افزود : به استناد گزارش های رسمی در 10 ماهه امسال 123 هزار تن کالا در مازندران ترانزیت شده و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
وی اظهارداشت :‌چنین وضعیتی ضعف و آسیب است و باید نقاط ضعف شناسایی و برای تقویت و بهبود آن در این حوزه برنامه ریزی شود.
معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران در ادامه به رویکرد این سازمان در بعد تجارت خارجی و داخلی اشاره کرد و گفت که عناصرمهم توسعه درهرکشوری تجارت خارجی است و به تعبیری باید گفت که تجارت خارجی به عنوان حلقه های اقتصادی هرکشوری محسوب می شود.
مقدسی افزود :‌ توجه به این مهم در حقیقت برای کشور مزیت های فراوانی به همراه دارد و موفقیت در این بخش با شفاف سازی ، آسان سازی در فرآیند توسعه تجارت کالاهای داخلی و خارجی است .
وی اظهارداشت :‌امروز گمرک با بهره گیری از ظرفیت ها سعی دارد در حوزه ملی و بین المللی فعالیت کند تا بتواند به آن اهداف که همان تسهیل در تجارت خارجی ، استفاده از الگوهای متعدد در تجارت خارجی و مهم تراز همه این موارد تحقق اقتصاد مقاومتی ، اصل 44 قانون اساسی و رفع موانع واردات و صادرات دست یابد.
معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران در پایان با اهدای حکم رئیس کل گمرک ایران علی یوسفی منش را به عنوان مدیرکل جدید گمرکات مازندران معرفی و از خدمات چهارساله ابوالقاسم یوسفی نژاد قدردانی کرد.
اداره کل گمرکات مازندران در شهرستان نوشهر قراردارد.
7078 /1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.