شهر مرزن آباد با بیش از هفت هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب‌ شرقی شهر چالوس در مسیر جاده ارتباطی کندوان واقع شده است و سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی برای رفتن به مناطق ساحلی و جلگه ای غرب مازندران و کوهستانی شهرستان کلاردشت و بخش کجور از آن عبور می کنند.
به گفته اهالی این منطقه آب شرب این شهر از سال 92 با بارش اندکی باران در منطقه ظاهری نامطلوب و کدر در لوله ها چاری می شود که بارها از طریق مردم و اعضای شورای اسلامی شهر پیگیری شد ولی تاکنون نسبت به رفع ان اقدامی صورت نگرفت.
یک عضو شورای اسلامی شهر مرزن آباد روز سه شنبه به ایرنا اظهار داشت: از حدود چهار سال پیش با اضافه شدن آب انجیر چشمه در بالا دست روستای 'برار' برای تامین آب شرب شهر مرزن آباد با کمترین بارش در منطقه شاهد کدر شدن آب شرب برخی از مناطق شهری هستیم.
علی مقیمی تصریح کرد: کدر بودن آب شرب شهر موجب شده تا مردم از عملکرد شرکت آبفای شهری ناراضی باشند و در این رابطه چندین بار پی گیررفع کدر بودن آب شرب این شهر با آبفای شهری و مسئولان آب و فاضلاب استان و شهرستان شدیم ولی هنوز نیز شاهد گل آلود شدن آب شرب با کمترین بارش هستیم.
وی رفع مشکلات آب شرب را یکی از مهمترین خواسته های مردم مرزن آباد اعلام کرد و افزود: باید این موضوع به صورت کارشناسی از سوی مسئولان آبفای شهرستان بررسی و رفع شود.
عضو شورای اسلامی شهر مرزن آباد گفت: محدوده انجیر چشمه یا باید به صورت مناسب محصور شود تا از نفوذ آب های جاری باران به آن جلوگیری شود یا با قرار دادن دستگاه کدرسنج با هزینه ای حدود 400 میلیون ریال به صورت اتوماتیک از ورود آب های گل آلود به مخزن اصلی شهر جلوگیری شود.
حجت الاسلام یزدان جهاندار لاشکی امام جمعه شهر مرزن آباد نیز به ایرنا اظهار داشت: آب شرب نیاز اولیه است و اما آب موجود غیر قابل شرب است و باعث بروز تنش در بین مردم شده و مسئولان باید هرچه زودتر پی گیر رفع آن باشند.
مدیر امورآب و فاضلاب شهری شهرستان چالوس نیز روز سه شنبه به ایرنا اظهار داشت: آب شرب شهر مرزن آباد از سه چشمه لاک تاش، سرچشمه و انجیر چشمه تامین می شود.
صادق سلطانی افزود: آب انجیر چشمه در بالادست روستای برار با 10 کیلومتر خط انتقال به منبع آب شهری وارد می شود که با بارانی شدن منطقه آب این چشمه کدر می شود و امروز صبح نیز با تماس مردم و شناسایی منشا آب کدر این چشمه از مدار خارج شد.
وی با اشاره به چهار هزار مشترک آب شرب شهر مرزن آباد گفت: حدود 20 درصد آب شرب شهرنشینان مرزن آباد از آب انجیر چشمه تامین می شود.
خبرنگار: سیدمحمد اکبرموسوی**انتشار دهنده: محسن حسن نیا
1899/1295/ 1602/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.