به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز دوشنبه در آیین افتتاح پروژه های محرومیت زدایی مازندران در چهاردانگه ساری افزود: همانگونه که دستاوردهای زیادی بعد از انقلاب داشته ایم کمبودهای زیادی هم داریم.
وی افزود: بزرگترین ثروت مازندران، مردم همیشه در تمام صحنه آن است و امروز تنها با کمک و همیاری این مردم می توان رونق استان و محرومیت زدایی را محقق کرد.
**راه اندازی زباله سوز در ساری و نوشهر
استاندار مازندران یکی از مشکلات این استان را بحث زباله دانست و افزود: در خصوص زباله الان میلیون ها تن زباله در مازندران بر روی هم انباشته شده که مایه تاسف است،
وی اظهار کرد : در دنیا زباله تر در خانه تعیین تکلیف می شود اما در مازندران جمع و در طبیعت رها می شود که باید این مسیر اصلاح شود.
اسلامی افزود: چند پروژه زباله سوز در استان آغاز شده که جزو مصوبات سفر رهبری بوده و دولت تدبیر و امید این مصوبات را در اولویت یک خود قرار می دهد و تعیین اعتبار می کند.
وی گفت: 100 میلیارد ریال از 300 میلیارد ریال مصوبات امسال استان از سوی استانداری برای زباله سوز تخصیص یافته که برای ساری و نوشهر در نظر گرفته شده و تا اواسط سال آینده در نوشهر راه اندازی می شود.
استاندار همچنین گفت: در همه شهرهای مازندران برنامه ریزی و نظارت صورت گرفته تا شیرابه ها تصفیه نشده وارد کانال ها و آبراهه ها نشود در غیر اینصورت شدیدا برخورد خواهد شد.
اسلامی افزود: نماینده فرماندار، امام جمعه و مردم هیات سه نفره نماینده استاندار برای ارایه گزارش دو هفته یکبار از وضعیت زباله سوز و شیرابه ها به استانداری هستند.
**لزوم ایجاد دفتر نمایندگی گردشگری در چهاردانگه
وی با اشاره به اهمیت بحث بوم‌گردی و امکان توسعه در این بخش افزود: گردشگری باید یک دفتر نمایندگی در چهاردانگه مازندران داشته باشد، علاوه بر این صدور هرچه تعداد مجوز در زمینه احداث بوم گردی بلامانع است و با موانع اداری به سرعت برخورد می شود.
استاندار مازندران با بیان اینکه با اقتصاد خرد از جمله احداث هتل و اقامتگاه های بوم گردی شکوفایی ممکن است، گفت: برای فعالیت های مجاز صدور مجوز بلامانع است، تنها با تخریب جنگل و زمین کشاورزی جهت ویلاسازی مخالفیم و برخورد می شود و در راستای باغداری و صنایع مکمل مشکلی وجود ندارد.
اسلامی گفت: در منطقه چهاردانگه چیزی به اسم محرومیت نباید داشته باشیم، معیشت و اشتغال باید از دغدغه مردم خارج و تبدیل به مشغله شود، سبد متنوعی از اشتعال روستایی با وام های ارزان قیمت می تواند تهیه شود.
وی افزود: مردم طرح ها را به فرمانداری و بخشداری برده و با ارایه تاییدیه به بانک ها تسهیلات دریافت کنند.
**رفع کاستی های زیربنایی آب و برق
استاندار مازندران گفت: تفاهم نامه چهار جانبه ای با مشارکت استانداری، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب روستایی و بسیج سازندگی در راستای رفع مشکلات آب شرب منعقد شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: تا دهه فجر آینده این مشکلات زیرساختی رفع کامل شود.
22 پروژه محرومیت زدایی در دهستان های مازندران که توسط قرارگاه آبادانی سپاه کربلا اجرا شده بود، روز دوشنبه بهره برداری و کلنگ زنی شد.
خبرنگار : رضا غلامی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
7335/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.